Frk R

Frøken R Skal Giftes

445 indlæg i dette emne

Uh er kommet til at bruge en god del af weekenden på at følge planlægningstråde herinde så jeg fik helt lyst til at være med selv.

I går var jeg forførste gang ude og se på kjoler og tror jeg har fundet den helt rigtige stil. Så nu går jeg og tygger på om jeg tør bestile en kineser kjole eller om jeg skal play it safe og købe i butikken. I dag var jeg ud for at prøve en anden kjole jeg havde set på nettet. Og den var ALT jeg havde håbet på, det var simpelthen jordens dejligste. Og tænk lige så smuk og fin den var da jeg fik den på så fik jeg bare ikke det der "det er den rigtige kjole" sus. Så I får lige et link til jordens smukkeste kjole for forhåbentlig kan den gøre en anden kommende brud glad. Den koster kun omk. 4500,- og har aldrig været brugt

https://www.trendsales.dk/main.asp?site=vie...arch=;u=380077;

Jeg vedhæfter også lige et par billeder for den er altså bare så fin hvis man er frisk på en kjole der ikke er hvid.

Tjekliste

6-12 mdr. før

• Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet - OK

• Reserver kirken - OK

• Lav et bryllupsbudget

• Lav en foreløbig gæsteliste - OK

• Reserver festlokale - OK

• Book fotograf - OK (bliver svigerfar, da ham vi ville have ikke kan)

• Arranger transportmiddel til dagen

• Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret - er i gang

• Book musik til festen - DJ -OK (Diskogruppen)

3-6 mdr. før

• Indhent og udfyld en ægteskabserklæring - OK

• Brudekjolen bestilles - OK

• Køb vielsesringene - er i gang

• Skriv en ønskeliste - er i gang

• Skriv en endelig gæsteliste -OK

• Design invitationer, bordkort, menukort og takkekort - er i gang

• Evt. andet lokale til reception - afventer svar - vi har droppet receptionen - OK

• Send invitationerne ud (medio maj) - ok

• Vælg 2 vidner - OK

• Vælg en toastmaster - OK

• Fastsæt/bestil bryllupsmenuen - OK

• Bestil bryllupskagen - laver den selv/ laver restauranten - er droppet - OK

• Sko - OK

• Slør - låne søsters eller lave selv?

2-3 mdr. før

• Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

• Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

• Bestille tid til make-up

• Bage prøvekage - droppet - OK

• Lær at danse brudevals

Købe vaser i IKEA til borddekorationer

1 mdr. før

• Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

• Sidste tilretning af kjole

• Tjek at brudgommens tøj er ok

• Skrive tale til Husband to Be

• Tjek at vielsesringene passer

• Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

• Aftal detaljer med fotografen

• Lave mousse til kagen hvis jeg bager selv - droppet - OK

• Aftal detaljer med transporten

• Aftal aftenens forløb med toastmasteren

• Lav bordplan

• Giv restauranten besked med antal couv. (8 dage før)

• Køb morgengave - er i gang

• Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

• Tjek om jeg kan købe blomster etc. engros på grønttorvet

1-2 uger før

Lave endelig bordplan og aflevere den med bordkort til restauranten

Dagen før

• Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

• Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

• Samle kagen hvis jeg bager selv - er droppet - OK

Lave borddekorationer af gerbara og lime

Binde brudebuketten af gerbara

post-41741-1266778549.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiie nu er materialerne til vores invitationer, bord- og menukort så nu skal jeg igang med at kreere :-) Planen er at lave invitationer med blå bund, hvidt præget papir med invitationsteksten holdt fast med et hvidt laksegl og et bredt hvidt organzabånd om. Kæresten har påpeget at der nok ikke er mange der bruger meget tid på at beundre invitationen, men det er nu lige så meget for min egen skyld jeg synes det vil være lidt hyggeligt. Så kan han få lov til at lave teksten på computeren.

Papiret var let nok a finde, men organza bånd i den rigtig bredde og hvidt segllak var værre. Så efter en god gang netsurfing fandt jeg organza bånd til en meget billig pris i England hos The Ribbon Company der er at skatkammer får bånd.

http://www.theribboncompany.com/

Efter som der skal laves laksegl til omk. 45 invitationer og 80 menukort, blev jeg temmelig begejstret da jeg opdagede at det er muligt at købe segllak på sammemåde som glue gun limstænger - totalt handy. Og efter intens søgen fandt jeg det hos Mappa Mundi. Har allerede lavet et lille prøvetryk og det funger rigtig godt med limpistolen. Så nu skal jeg i gang...

Link til Mappa Mundi:

http://www.mappamundi.co.uk/the-writing-co...CFUl_3godC0A_kw

Papiret og forrede kuverter er købt hos Papirlageret på Nørrevoldgade lige ved Nørrreport station, Panduro hobby havde ikke de kvaliteter jeg ønskede mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg været i gang med første forsøg på invitationer og bordkort. Er næsten overbevist om hvilke varianter det skal være, men hører meget gerne kommentarer. Skal invitationen være med eller uden sløjfe. Og skal sløjfen limes på bordkortet (Mor kortet) eller skal den bindes om og sidde ovenpå (far kortet). Mor-kortet er blevet lidt for stort så det er far kortet der har den rigtige størrelse.

Det er selvfølgelig meningen at navne på bordkort og tekst på invitationen printes på ...har ikke lige jordens flotteste håndskrift :-)

post-41741-1266913677.jpg

post-41741-1266913702.jpg

post-41741-1266913714.jpg

post-41741-1266913724.jpg

Redigeret af lomaro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bestilt stof og farveprøver fra Kina, så nu venter jeg spændt på de kommer frem. Tænker at håndteringen af det kan være en slags prøveklud for om jeg tror på det går med kjolen. Har fundet en kjole inde på deres hjemmeside, så jeg går ud fra de har erfaringer med at sy den. Så jeg føler mig egentlig ret fortrøstningsfuld ved at prøve projekt Kina.

Sløret er på plads da jeg skal låne min søsters. Det bestemte vi på hendes bryllupsdag 2 sek før hendes slør skulle rives, så alle hænder røg straks væk fra sløret og det ligger nu og venter på mig :-) Min mor har et rigitg smukt guld armbånd jeg gerne vil låne og så har jeg nogle utroligt smukke øreringe der har tilhørt min oldemor (eller tipoldemor) samt en broche der passer til.

Mht. sko har jeg faktisk to par som kunne bruges. Dels er de gået til og dels er de ikke så høje. Hr H er en anelse mindre end mig og det er egentlig ikke noget der generer os, men jeg syntes nu alligevel det var rart hvis det ikke er så tydeligt på billederne. - Ja ved godt det er noget pjat. Så jeg mangler noget blåt - med mindre jeg ender i mine lyseblå sko, men det kræver jeg kan få vasket lidt skidt af som er kommet på dem.

Redigeret af lomaro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til med din egen tråd :)

Den kjole du viser i første indlæg er ikke den, du vil have, men du vil købe en lignende i Kina? Det er altid spændende at følge en kjoles tilblivelse fra Kina...

Det er et fint udkast til invitationer; God idé at seglet holder de to stykker papir sammen.

:a1093:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak skal du ha'.

Faktisk troede jeg, det var sådan en kjole, som den først i tråden jeg ville have - har drømt om en tournure de sidste 10 år. Men da jeg så først havde været ude at prøve kjoler, så bleve det noget HELT andet. For det første fandt jeg frem til at jeg alligevel skal i hvid og dernæst at det skal være nnoget kropsnært med draperinger. Så jeg er ovre i noget i denne stil (se indsatte billeder). Efter som jeg er relativt høj og slank må jeg sige det ser helt forrygende ud og jeg får en helt fantastisk timeglas figur - havde aldrig troet jeg skulle få noget der mindede om Marilyn Monroe kurver ;-)

For at det ikke bliver for bart, skal jeg have fundet en bolero til. Har dog endnu ikke besluttet om det skal være noget blonde eller en mere enkelt en.

Kan ikke huske om du også er i gang med at få syet eller hvordan det er med din kjole?

....opdagede jeg havde fået lagt den forkerte kjole forside ind, her er den rigtige

post-41741-1267049565.jpg

post-41741-1267475790.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups så kom der lige 10 ekstra gæster på gæstelisten.

Vi er blevet inviteret til bryllup hos to par vi ikke havde tænkt at invitere med. Og hvis vi inviterer dem er vi også nødt til at invitere 3 andre par så det bliver to dyre bryllupper. For selvom vi sagde nej tak til at komme, så ville jeg stadig føle jeg var nødt til at invitere dem alligevel. Suk.

Godt jeg har besluttet mig for en kinesterkjole så sparer jeg da noget der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken er på plads. Vi skal giftes i samme kirke som mine bedsteforældre både mødte hinanden og blev gift i. Præsten er rigtig sød og har stor forståelse for at min veninde skal vie os hvis hun kan få fri og ellers træder kirkens rigtige præst til :-) Det tager 5 min at gå derhen så har faktisk overvejet bare at tage min far i hånden og gå.

post-41741-1267093853.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg har kort hår er der grænser for hvad jeg kan gøre af festlige ting, så jeg regner med at sætte det selv, sammen med en masse hårlak. Mht. slør skal jeg have min søsters som er meget enkelt og uden pynt så jeg regner med at peppe det lidt op med en hårbøjle. Har set en fin en inde på SidselM's tråd men har også fundet et par stykker på etsy.com som er fine og ikke så dyre. Så kan jeg bestille et parstykker hjem og se hvad der går bedst med smykkerne.

post-41741-1267095157.jpg

post-41741-1267095173.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht. brudebuketten kunne jeg egentlig godt tænke mig at binde den selv, men kunne også være lidt lun på at lave kagen selv, så det er nok liiiiiiidt for meget at gøre begge dele lige op til. Så buketten bliver nok overladt til Husband to Be's søser, der også er ganske ferm til det.

Ville gerne have blå blomster, men kan ikke lige komme på nogen blå jeg kan være sikker på er fremme i august og blå gerbara ser underlig farvet ud. Så sig endelig til hvis der er nogen bud på blå blomster. Ellers må det blive noget lidt pink tror jeg. Kalaerne med lavendler er lidt en joker. Har overvejet en buket i lavenden men tror det vil dufte alt for stærkt.

...ja ligger hjemme og er syg i dag derfor den megen aktivitet på BK. Håber ikke HtB tror jeg er pjæksyg fordi jeg surfer bryllup :-)

post-41741-1267095488.jpg

post-41741-1267095510.jpg

post-41741-1267095557.gif

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en fin kjole... Lige et råd: Hvis det ikke betyder meget for dig med knapperne, så bestil lace-up. Det gør kjolerne endnu nemmere at sætte pænt. I øvrigt mener jeg at kjolerne med knapper fra Milly, Landy etc. er med lynlås og knapper bare syet på til pynt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft den anden bolero du kigger på, og den var bestemt fin... Men synes egentlig at det kan komme til at virke tung til din kjole??? Hvad med et tyl sjal??? I stil med det her på min blog http://blog.bridelicious.dk/#post38

Måske bare mindre i det???

blog?ShowFile&image=1264520915.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også stof boleroen bliver for tung og hvis du har det på samme måde, så lytter jeg til det, du har trods alt haft den i hænderne. Synes det er flot med tylssjal, men er mere til en bolero, da jeg gerne vil have den udskæring det giver med boleroen...samt dække min ryg og overarme hvor jeg kan have en tendens til noget rødtt udslet jeg gerne vil skjule.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet denne hjemmesiden med et hav af videoer til kreative sjæle. der er masser af tricks der kan bruges til invitationer. F.eks. snyde sløjfer, embossing, stempler og meget mere. Der er også æsker og andre ting der kan inspirere. Jeg har bare indsat et enkelt link, så kan I selv se hvad der ellers er derinde.

Link til embossing video

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er så heldig jeg faktisk allerede har to par sko jeg kan bruge - har altid frygtelig svært ved at finde sko der sidder ordentligt. Så selv om det er lidt kedeligt, er det rart den del er på plads

Det ene par er lyseblå med rosa og hvide blomster og har den fordel jeg ikke skal finde noget andet blåt. Det andet par er perlemorsfarvet med noget slangeskindspræg. Så nu skal jeg bare have en kjole så jeg kan se hvad der fungerer bedst.

Og så lige et billede af kjolen ved samme lejlighed.

post-41741-1267388949.jpg

post-41741-1267388965.jpg

post-41741-1267476052.jpg

Redigeret af Frk R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer