tReaX

Vores fantastiske bryllup 07.03.2009

68 indlæg i dette emne

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få lavet en beretning :cheerleader3:

Hele ugen op til stod den på diverse bryllupsforberedelser.

Jeg fik bagt en masse cookies:

De havde henholdsvis smag af vanillie, kakao og appelsin.

Derudover blev der vasket op til den store guldmedalje, opvaskeren var næsten i gang i døgndrift.

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også brugt noget tid på at lave en bryllupskage, de forskellige kager, topkagen er dog ikke helt færdig på billedet.

post-30235-1236761447.jpg

post-30235-1236761455.jpg

post-30235-1236761427.jpg

post-30235-1236761435.jpg

post-30235-1236761441.jpg

og så var vi klar til at det blev fredag og vi kunne komme i festlokalet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag 06.03.2009

Fredag stod den på opdækning i lokalet, samt kagebagning. Mikkel fik fyldt min bil imens jeg fik bagt to bradepandekager - brownies og engelsk thekage. Efterfølgende var vi en tur i byen for at købe blomster til borddekorationerne og fire potteplanter til receptionen, så der også kom lidt farver der. Vi valgte så også lige en tur i IKEA for at købe potteskjulere.

Derefter hjem og så passede det med frokost og så blev kl. 12 og jeg smuttede i lokalet og fik sat bordene op og det passede med den tænkte plan, så det var rigtig godt. Mikkel kom over med bilen og vi fik tømt den og så var det ellers hjem og fylde den op igen og retur og tømme. Jeg blev så i lokalet imens Mikkel fyldte bil igen og fik smidt duge på bordene. Da vi havde fået tømt bilen igen var Mikkel med til at dække bord og fik gjort det færdigt. Vi troede næsten at mine brødre havde glemt at de havde en aftale med os om at komme og hjælpe, men de kom og hjalp til med at få sat stolene på plads efter jeg havde sat satinet over.

Det færdigt pyntede lokale:

post-30235-1236762136.jpg

Og min plads:

post-30235-1236762227.jpg

Mikkel satte bilen på plads og tog den anden bil for at hente hans forlover ved toget.

Mine brødre og jeg gik hjem og jeg fik sendt dem over i lokalet et par gange med de ting vi havde glemt at få med over. Imens fik jeg ryddet vores spisebord og skåret de to bradepandekager ud, det kostede vores ene kniv, håndtagede knækkede af – der skete heldigvis ikke noget med mig.

Mikkel og forlover kom hjem til os og så var der ellers i gang med maden.

Der blev lige klaret nogle småting i lokalet inden mine brødre blev sendt hjem til hotellet og Mikkel og forlover gik over i lokalet og fik ordnet musik m.m.. Imens smuttede jeg i et langt bad. Om aftenen fik vi slappet af, i hvert fald så meget man nu kunne når forloveren også var tilstede. Da Mikkel fik sendt forloveren over i festlokalet, svingede jeg lige støvsugeren (ca. kl. 22.30) for ikke at fange alt for mange kattehår når jeg skulle i kjolen dagen efter. Så var det ellers i seng i soveværelset for mit vedkommende og Mikkel lagde sig i stuen – så vi sov ikke sammen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh, hvor ser det godt ud med de cookies og kagen..

rigtig flot borddækning søde.. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

mere, mere , mere , mere :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Der skal nok komme mere, men nu skal jeg en tur i byen. Blandt andet skal vi hente min morgengave - bling bling :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Uhhhh, hvor ser det godt ud med de cookies og kagen..

rigtig flot borddækning søde.. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

mere, mere , mere , mere :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Der skal nok komme mere, men nu skal jeg en tur i byen. Blandt andet skal vi hente min morgengave - bling bling :D

uhhh, vi glæder os til mere beretning hehe. og til og se bling bling.. :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaaaa beretning!!!!! Hvor lækkert at komme hjem efter fitness og så kan man hoppe lige ind til en beretning!!!!

Hvor har du/I fået dækket flot op! Og som jeg har skrevet før, så er den kage altså flot!! og det samme med cookies'ne!!

Glæder mig til at høre (læse??!) mere!!!! :cheerleader3::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg hellere bukke under for alle opfordringer og komme med lidt fortsætning indtil manden mener at nu skal vi altså ud og hente den skærm - den strenge kone sagde han skulle rydde op i haven og kontoret før han fik lov.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdag 07.03.2009

Så kom dagen endelig :cheerleader3:

Jeg vågnede kl. 8 om morgenen, stod op og der var Mikkel allerede oppe, han var vågnet allerede kl. 7.15. Vi havde begge sovet rimelig let, Mikkel havde været meget nervøs for at han skulle holde tale, så vi aftalte at det behøvede han ikke, for så ville han ikke kunne slappe af og nyde dagen indtil da. Vi kom i tøjet og gik over efter morgenmad, vi fik nydt morgenmaden sammen inden Mikkels forlover troppede op igen. Jeg smuttede i soveværelset for at forberede det sidste på Mikkels tale.

Kl. 9.55 fulgtes Mikkel og jeg ud af døren, Mikkel stod af hos blomsterhandleren og jeg fortsatte til frisøren. Jeg bad om at få en knold, men det var noget mere fancy end det jeg havde forestillet mig, men jeg var utrolig glad for den. Jeg fik også lagt make up, inkl. bruncreme/foundation, og det er ikke rigtig mig og jeg bryder mig ikke om at dækning af urenheder med bruncreme, det gør dem kun mere tydelige, men jeg fik en rigtig flot øjenmake up, der var lige mig.

Forsøgte med et billede i spejlet på badeværelset:

Hjem igen og så var der lige tid til at få en mikroovns pizza og en cola, så der var lidt i maven. Min mor og hendes kæreste kom og jeg kom i kjolen. Vi fandt ud af at bh'en blev alt for synlig i kjolen, men heldigvis sad den også rigtig godt, uden bh. Min far kom lidt før tid så min mor og hendes kæreste smuttede til kirken. Lige inden min mor gik fik jeg brudebuketten – hold op hvor var den flot.

Min mor fik taget et billede af mig da jeg næsten så overrasket ud over buketten :)

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom jeg var færdig i god tid, kørte vi til kirken i lidt bedre tid end planlagt. Sad så og ventede lidt i bilen inden vi skulle ind. Kom op foran døren til kirken, hvor præsten kom ud og tog imod os, og så var det ellers at vente lidt mere, der begyndte sommerfuglene godt nok at baske rundt, og jeg kunne ikke rigtig styre dem. Vagtmesteren gik ind og ringede med klokkerne, og kom ud og åbnede døren for os, og så var det ellers ind i kirken med os. Det var fantastisk og jeg var overraskende rolig, fik en masse indtryk og fik set mange af gæsterne undervejs.

Et billede fra fotograferne, hvor jeg kommer ind med min far.

Da Mikkel og far byttede plads kunne jeg mærke en Mikkel der rystede som espeløv.

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsen gik i gang og præsten holdte en fin tale for os. Ved soloen (Schubert – Ave Maria) til sidst der så vi først ud på folk igen, og der sad min mor bare med tårer i øjnene, så der fandt jeg noget andet at kigge på. Og jeg kunne ikke se på fotograferne, for den ene lå nede på gulvet, for at fange den rigtige vinkel og den anden rendte rundt ved orglet. Men det var skønt at stå der og høre soloen.

Så startede udgangsmusikken og vi smuttede ud, fotografen på gulvet lå foran den dør vi skulle igennem, og det fik vi lidt sjov ud af. Der var et par trapper op til rummet og jeg præsterede at træde i min kåbe på vej op, men heldigvis skete der ikke andet end at knapperne i den sprang op, jeg var godt nok nervøs i et øjeblik der.

Så var det ellers ud, hvor fotograferne havde bedt folk om at vente med risene for at de kunne få gruppebillederne, men efterfølgende som kom risene. Børnene havde meget stor morskab ud af det og min morbror var ganske god til at ramme ned i kavalergangen.

Efterfølgende så gik fotograferne i gang med de forskellige billeder vi havde bedt om, og der blev skudt løs. Forskellige konsultationer med forældre og søskende. Så en masse billeder med Mikkel og mig, der blev også tid til at vi kørte en tur op til vandtårnet, så vi fik nogle naturbilleder også. Alt i alt fik jeg at vide at vi havde været væk i 1½ time og fotograferne sagde at de havde taget omkring 1000 billeder, så dem glæder jeg mig til at se.

Jeg havde lavet en liste til fotograferne med hvilke billeder vi ønskede, der i blandt et billede af Mikkel og forloveren, det troede den ene fotograf at det var Mikkels forlovede, han havde ikke undret sig videre over det, for vi var jo danskere :cheerleader3:

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kommer der lige en lille roman uden billeder, og jeg kom i tanke om vi havde fået billeder fra vi skar kagen for.

Vi ankom til receptionen, som allerede var godt i gang, det meste af maden var allerede spist. Men folk sad og hyggede og fik snakket med hinanden. Vi minglede lidt med folk og fik pakket receptionsgaverne op.

Kl. 16.15 lukkede vi receptionslokalet af og så var der afgang til festlokalet, flere af gæsterne i Mikkels familie for vild over til lokalet, så dem kom vi til at vente på. Vi fik stor ros for borddækningen og min mor som ellers havde været lidt skeptisk overfor satin'et på stoleryggene syntes at det så rigtig godt ud og derudover fandt hun også borddekorationerne fine og ikke for høje, som hun ellers først havde ytret sig om.

Folk fik et velkomstdrik, skovbær cider, den skulle have været med isterning i, men da der ikke var nogen fryser i festlokalet, var det ikke muligt.

Så kom vi til bords, og jeg fik budt gæsterne velkommen og vi fik sunget velkomstsangen.

Kokken havde personsanrettet forretten: Lakserogn med rødløg, creme fraiche og mini majspandekager. Det var utrolig lækkert og en dejlig sammensætning.

Da vi var ved at være færdige med forretten holdte min far en rigtig fin tale. Blandt andet sagde han at passe på mig ikke var noget større problem, for siden jeg var 18 måneder har jeg altid vidst hvad jeg ville, og senere når det galt sport og uddannelse. Mikkel fik dog besked om at han skulle hjælpe mig med at finde vej, for jeg fór vild i skoven selvom det hedder to gange til venstre (dog sagde han ikke at jeg endte på Fægangen). Men det var en rigtig fin tale :cheerleader3:

Så kom buffetten på bordet, der bestod af: Limemarineret kalvesteg, mexicanskmarineret kyllingebryst, brocollisalat, italiensk inspireret pastasalat, birkeristede kartofler, div. grøn salat, brød og dressing.

Forloveren holdte en kort tale, han vidste det ikke helt før end jeg fortalte ham det dagen før, men han fik da sagt nogle ord.

Så var det svigermors tur til at holde tale, hvor hun gav mig stor ros og hun var meget imponeret over at jeg kunne være til DM ugen før og endda klare det rigtig godt og hun havde spurgt mig hvorfor, hvor jeg bare havde sagt, jamen det er jo i næste weekend. Men hun var overbevist om at jeg var en stor gevinst for Mikkel.

Så var det min tur til at holde tale, den blev noget lignende dette:

Jeg fandt jo ud af til min fødselsdag hvad grunden var til at du ville giftes med mig, for da du havde hapset en af de nybagte fødselsdagsboller og spist et par bider kom du med følgende kommentar:

“Alene dine boller er en god grund til at blive gift med dig”

Ellers vil jeg starte med at sige tak til dig Gunvor. En stort tak for hjælpen med kjolen og tak for at du har taget så godt imod mig.

Christian, Henrik og Peter jeg er rigtig glad for at I har taget så godt imod Mikkel, jeg føler mig utroligt priviligeret at I har taget så godt imod ham og da I efter Ølfestivalen syntes at Mikkel var som en ekstra bror.

Mor og far, tak for jeg er til :)

Far jeg vil gerne takke dig for at du har tvunget mig ud i sport.

Mor tak for de mange tøseturer, bare os to hvor vi har hygget os, og jeg håber vi får en masse af dem fremover.

Og så kommer der nogle ord til dig Mikkel. Jeg vil gerne takke dig for den store støtte du har givet mig. Vi har desværre haft en del udfordringer i familien, hvor du virkelig har vist din støtte, hvilket jeg er utrolig taknemlig for.

Tak for at du for det meste er forstående med hensyn til atletikken, selvom du ind imellem synes den kan tage for meget af min tid.

Jeg elsker dig og glæder mig til vores fælles fremtid.

Så kom der en sang rundt fra min moder – hun havde skrevet en sang på to sider, med vers til os begge, og om hver af os og igen til os begge, den fyldte to sider, så hun havde virkelig haft travlt. Efterfølgende holdte hun en lille tale for os.

Så kom der en sang fra min moster.

Min 'plejekusine' på 10 år ville gerne holde tale for os, meget sødt :)

Så blev det tid til bryllupskagen, kokken var meget imponeret over at jeg selv havde lavet den. Vi fik skåret den for.

Jeg fik ros fra rigtig mange gæster og mange tvivlede egentlig på at jeg selv havde lavet den. Et par af børnene kom også og gav mig stor ros. Mikkel og min mor mente at det var den bedste kage jeg nogensinde har haft lavet, så det var bare skønt :)

post-30235-1236798673.jpg

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pludselig står min storebror og spiller på trompet, han lagde ud med ”Det er så yndigt” og så skiftede han over til brudevalsen, så vi fik 'valset' til ham på trompet. Det var en meget stor overraskelse, som rørte mig dybt. Mikkel endte med at få klippet strømperne og gæsterne spurgte pænt om de måtte rive sløret, hvilket de godt måtte. Svigermor var vist ikke helt glad for det, mest fordi hun umiddelbart ikke kendte til traditionen og hun havde jo brugt lang tid på at sy den fine kant på.

Omkring kl. 22 begyndte de første gæster at tage hjem, og vi fik sat pigerne i gang med at lave natmaden, men mange nåede at smutte inden den var klar. Omkring kl. 23.00 var natmaden spist og der var kun lige min nærmeste familie tilbage. Vi fik aftalt nærmere omkring morgenmad søndag og så var vi ellers på vej hjem omkring kl. 23.30, jeg havde ikke skiftet sko under hele dagen, så mine fødder var virkelig trætte og ømme da vi gik hjem. Jeg fik Mikkel til at gå rundt om, så jeg sparede 30 meter eller lign så jeg kom ind af havedøren.

Mikkel løftede mig over dørtærsklen, hvor jeg nok hjalp lidt til med et lille hop :cheerleader3:

Vi kom ind og ud af tøjet, det var bare skønt at komme ud af tøjet og få taget håret ned. Jeg fik Mikkel til at tage et billede af mit hår uden slør, så man måske kan se de fine bølger.

Jeg hev min madras fra soveværelset og ind i stuen så vi kunne sove ved siden af hinanden. Jeg brugte tid på at få fjernet al make uppen, det var skønt at blive befriet for det.

Klokken nåede at blive over midnat før vi lagde os, og Mikkel havde så fødselsdag. Han ville ikke have fødselsdagsgave til at starte med, men så ville han gerne alligevel. Han blev utrolig glad for blitzen og filteret. Derudover fik han et tærtefad af han morbror og tante, utrolig fin gave. Svigermor gav ham to billetter til Malmö operaen, hvor vi skal ind og høre Kammerkoncert.

Det tog os lang tid at falde i søvn, selvom vi begge var virkelig trætte, vi lå bare sansede alle indtryk fra dagen – og Mikkel fik sat ord på min følelse, og det var LYKKELIG!

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer