AnjaSL

Drengerøvspolterabend med et snert af dronning

8 indlæg i dette emne

POLTERABENDBERETNING

Nu er jeg så småt ved at få det lidt bedre og blive lidt mere vågen - pu ha.... jeg er altså blevet for gammel til at drikke :hug:

Sidder og smiler for mig selv og har lidt svært ved at forstå, at jeg har været på polterabend - der skete så meget, så det er svært, at "følge med" i tankerne - jeg har jo ikke kunnet gå og glæde mig til et bestemt program.

Jeg er typen, som stort set altid tager styringen og står for planlægning mv., så det var meget "grænseoverskridende" for mig, at læne mig tilbage, ikke vide hvad der skulle ske og bare lade mig opvarte - men det var lækkert. Og med den korte indledning vil jeg berette om dagen.

Kapring og kubik

Torsdag var mine forældre på besøg til grill og varme hveder. De kørte ved 22 tiden, for de skulle i sommerhuset fredag. Vi gik i seng i fornuftig tid, men drak da det sidste vin inden, så vi sov brat, da det bankede på døren kl 07.20 fradag morgen. Jeg nåede at tænke at det var polterabend, men jeg sagde til Lasse - nu skal du på polterabend! Jeg var sikker på det var ham, der skulle afsted. Vores gode venner og naboer i en anden bygning har vores nøgle, og hun stod i døren... så vidste jeg, at jeg skulle afsted, men så sagde hun med en alvorsmine, om vi kunne tage deres søn i nogle timer, for de skulle noget.... og jeg sagde straks ja og nåede at tænke, at jeg så ikke skulle afsted - og så fik jeg en pose rundstykker og en juice i hånden og så vist meget forvirret ud - og så fik jeg et brev, hvor der stod, at jeg havde ½ time, hvad jeg skulle pakke, og at jeg skulle stille mig ned på gaden kl 8!! Jeg er altså ikke god til morgenstress :bearhug: Jeg skyndte mig i bad, hvinede da det var koldt vand der kom ud og fik så pakket - en del ting fik jeg pakket flere ting af!!!! Jeg havde fået at vide, at jeg skulle tage en vindtæt jakke og noget varmt på, så jeg gættede på, at jeg skulle ud og køre på motorcykel - og kl. 07.59 hørte vi larmen af en Harley køre ind på gaden, og så styrtede jeg ned på gaden... og uden for stod mine forældre og min svigerinde, som tog min taske. Jeg kyssede min kæreste farvel og hoppede op på Jens' Harley - en gut veninderne havde fundet på nettet. Han kørte mig lidt rundt i København, så jeg hver gang troede jeg skulle dette og hint. Bl.a. kørte vi forbi et kæmpe krydstogtsskib, så jeg nåede at tænke, at vi skulle på krydstogt - jeg kiggede i hvert fald søgende ind blandt turisterne :boohoo: Vi kørte omkring mine forældre, men der skulle vi ikke op - og omkring Nørrebro, så jeg troede at vi var på vej tilbage til os, hvor veninderne så ville stå. Men så kørte Jens ud på motorvejen mod Malmø, så jeg troede at jeg skulle til Sverige eller til lufthavnen, hvor min veninde er ansat... og så kørte han fra i Dragør og ind til badehotellet, hvor alle veninderne og mine forældre, kusine og svigerinde stod og ventede. Jeg kunne ikke få smilet af hovedet efter at have smilet i en time på motorcyklen.

Vi var 16, så det må karakteriseres som en velbesøgt polterabend :thumbsupsmileyanim: Min kusine, der fødte en pige i mandag ringede, og beklagede at hun ikke kunne deltage, og hun var ret "forbandet" over at pigen kom til verden for sent i forhold til terminen, så hun ikke kunne deltage. Det var sødt af hende at ringe.

Mens jeg havde kørt på motorcyklen havde min svigerinde skrevet en sms, at hun desværre ikke kunne deltage, men at hun og min svigermor i stedet for har købt et gavekort på 600 kr til frisøren, hvor jeg skal have sat mit brudehår og lagt make-up. Rigtig sødt af dem. Min mor fortalte mig, at min svigerinde havde sagt, at hun ikke ville komme, da hun så skulle have barnet med, og at hun ikke ville have, at han skulle stjæle opmærksomheden fra mig. Det synes jeg nu var meget sødt tænkt. Min svigermor kunne ikke få fri fra arbejde - hun arbejder i Tyskland, og St. Bededag er en dansk helligdag. Ærgerligt men helt forståeligt.

Min far kørte igen, da jeg var ankommet på motorcyklen - det er jo en tøsedag ;)

Morgenmad og havnen

Vi satte os i græsset på plænen skråt over for Dragør Badehotel, hvor vi spiste morgenmad - lækkert brød fra Emmeys og jeg skulle lave en præsentationsrunde, hvor jeg fortalte om alle pigerne, hvem de er, hvor jeg kender dem fra, hvad de laver etc.

Efter morgenmaden var jeg sikker på, at vi skulle over på badehotellet og have en omgang wellness... jeg var jo blevet bedt om at tage en badedragt med. Men vi gik i den anden retning mod havnen, hvor vi blev modtaget af et par piger og en masse havkajakker. Vi skulle spille kajakpolo. FEDT! Vi var kun 10 som deltog i spillet, da de øvrige 6 havde gode grunde til ikke at deltage, som dårlig ryg, graviditet og ubehag ved havvand... men så var der mere spilletid til os andre :boohoo: Det skal siges, at jeg er MEGA KONKURRENCEMENNESKE så der blev gået til stålet! Mit hold kom i finalen og vandt den.... og pludselig mens jeg ventede på bolden.... kom alle 9 både mod mig og jeg blev tippet i vandet - det måtte jo ske - og det var faktisk overhovedet ikke koldt - men vi havde også våddragter på og solen skinnede hele dagen fra en skyfri himmel. Det var skide sjovt. Vi fik et hurtigt bad og så kørte vi videre.

Dronningen i baggården

Vi kørte til Sankt Hans Torv, hvor vi gik ind i en baggård. Her skulle vi ind i et dansestudie, hvor der hang afrikanske masker og mavedanserudstyr, så jeg var sikker på, at jeg skulle til at ryste vommen i eksotiske klæder. Men der tog jeg igen fejl, for vi skulle lave teatersport. Vi gik rundt og lavede fjollede øvelser som opvarmning og grinte en masse. Så skulle hvaldelen af os danse, og bagefter skulle de andre parodiere os og vi skulle gætte hvem der parodierede os. Min veninde (der desværre ikke kan komme til festen) parodierede mig ret morsomt, så vi grinede så meget at maverne krampede. Så skulle jeg være enten konge, dronning, prins eller prinsesse. Jeg er altid blevet kaldt dronningen, så valget lå lige for. De andre skulle til audiens hos mig, og så lavede vi improvisationer. Vi var alle klædt ud og det var morsomt at se hvor gode alle var til at gå ind i roller og slippe hæmningerne. Det var ret morsomt fundet på - jeg elsker at klæde mig ud, men har dog sagt, at jeg ikke gad det der med at blive klædt ud på min polterabend, med mindre alle blev klædt ud :cheerleader3:

Picnic i det grønne

Bagefter kørte vi i Fælledparken, hvor vi fik sandwich. Helt tilfældigt stødte vi ind i min kusine, som havde fødselsdag og derfor ikke kunne deltage. Hun havde allerede inden datoen for min polterabend blev meldt ud, inviteret sine veninder til brunch i Fælledparken. Og hun skulle til en anden polterabend i dag, så derfor kunne hun heller ikke støde til senere. Men det var super at møde hende. Super vejr - og røde næser.

Boris og gamle halminder

Herefter kørte vi til Svanemøllehallen. Her har jeg som barn spillet enormt mange håndboldkampe, så det var genkendelsens glæde at træde ind i hallen. Vi blev mødt af Boris fra Rusland, som kom til landet i 1992. Jeg var sikker på, at vi skulle ind og spille en håndboldkamp eller lignende. Men.... vi skulle FÆGTE. Det var bare sjovt. Vi fik først lidt undervisning og herefter trænede vi - jeg kome til at fægte mod de fleste af pigerne. Og til sidst havde vi en turnering. Vi fægtede i 2½ timer - det kunne jeg altså godt finde på at begynde til :bearhug: Desværre vred en af veninderne om på foden, så hun humpede resten af dagen, det lille pus. Hun tog på skadestuen i dag for at få foden tjekket, men jeg ved endnu ikke om det er mere end en forstuvning, som jo i sig selv kan være slemt nok. Efter fægtningen takkede min mor, svigerinde og en enkelt veninde for dagen. Min svigerinde skulle videre til sin nieces fødselsdag og mine forældre i sommerhuset. Veninden skulle til bryllup idag, hvor hun er brudepige, så hun skulle hjem og skrive sin tale færdig og til bruden for at hjælpe hende med de sidste kjoledetaljer og hygge.

Øl og hygge

Vi havde ikke fået så meget at drikke i løbet af dagen, da vi ikke måtte være berusede til fægtningen. På vej videre kørte vi op ad Strandvejen og stoppede på Café Jorden Rundt i Charlottenlund. Vi var kun 5 fra selskabet der var med her. Hver gang vi kørte videre sad jeg i forskellige biler, så jeg kom hele selskabet rundt og hyggede med forskellige piger hele tiden. Kan godt se det er et puslespil at få til at gå op til brylluppet - at komme hele vejen rundt og snakke med alle.

Nå, men vi sad i solen og fik en enkelt øl (min var selvfølgelig dobbelt så stor som de andres). Herefter kørte vi videre til Hørsholm til en veninde, som bor i et lækkert rækkehus med en lille sø. Vi sad ved søen og fik kaffe, øl og chips og hyggede til solen gik ned. Der blev hentet mad fra en kinesisk restaurant og vi tændte bål ved søen. Bagefter gik vi indendøre, hvor pigerne havde lavet en quiz. Jeg skulle gætte 20 svar Lasses havde givet på 20 spørgmål, som skulle vise hvor godt jeg kender min tilkomne - jeg havde 75 % rigtige :super: så jeg vandt et gavekort til biffen. FEDT.

Herefter havde alle pigerne taget en gave med hver, hvor jeg skulle gætte hvem gaven var fra og hvad den repræsenterede. Jeg gættede alle gaverne og også de fleste historier.

Så fik jeg hældt en masse gin/tonic indenbords og på et tidspunkt blev jeg vist også temmelig sentimental og erklærede min store kærlighed til alle tøserne - jeg følte mig sg* enormt elsket, så det var vel bare på sin plads at bringe noget af al kærligheden tilbage til giverne :boohoo:

De fleste kørte hjemad ved 01.30 tiden og vi var to der blev og sov hos min veninde. I morges fik vi lidt morgenmad og jeg blev kørt hjem. Jeg har så haft det meget forskelligt i dag, og det er langsomt ved at synke ind, at jeg HAR været på polterabend. Det var en FANTASTISK DAG helt i min ånd - som skrevet tilpas drengerøvsagtig med et snert af dronning :toot:

Og i dag har pigerne bombarderet mig med sms'er, hvor der står ting som "ih hvor har du dog bare nogle søde veninder" og "hvor er det bare nogle fantastisk søde piger, du har i dit liv - det siger en hel del om dig selv"... så føler man sig da mega elsket :)

OG... en anden af veninderne ringede faktisk til mig i dag og sagde, at hende og hendes kæreste gerne vil tage min veninde og hendes mand med gratis og køre dem hjem igen, hvis det kan gøre, at de har råd til at tage med til brylluppet. Så nu har jeg skrevet det til hende og sagt at de ikke skal tænke på gave til os - så jeg håber, at de så måske har penge til at komme med - afventer svar ;) Men utrolig sødt af min anden veninde og hendes kæreste at tilbyde gratis transport :hug:

Må vist tidligt i seng i dag - tror ikke jeg bliver menneske før i morgen - kan godt mærke, at jeg ikke er helt ung mere :lol:

PS! Jeg ved i øvrigt, at de havde arrangeret, at jeg skulle på travbanen og ridde med travheste i de der vogne de bruger, men desværre fik Travbanen et løb ind for 3 uger siden, så de måtte finde på noget andet - det kunne ellers også have været vildt morsomt.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lajla

Jo, det var vildt skægt at fægte... har masser af blå "stikmærker" på mine lår - men det gjorde altså ikke ondt, for vi var godt polstret med tøj ;)

Ja, jeg har bare de bedste veninder :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Sikken en fed polter abend Anja!!!! Er det ikke bare den bedste følelse....at ens nærmeste har gjort så meget ud af, at glæde én??? Det kan jeg godt forstå, du blev sentimental over!

Tillykke med en bunke rigtig gode veninder, som bare kender dig rigtig godt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikken en fed polter abend Anja!!!! Er det ikke bare den bedste følelse....at ens nærmeste har gjort så meget ud af, at glæde én??? Det kan jeg godt forstå, du blev sentimental over!

Tillykke med en bunke rigtig gode veninder, som bare kender dig rigtig godt :loveboard:

Jo, det er en SUPER FANTASTISK følelse :cheerleader3: Men der sker så meget man ikke er forberedt på, så det tager lang tid før det hele synker ind... kan ikke rigtig huske hvad jeg har talt med de forskellige om - det hele erindrer jeg sådan lidt i en drømmebobel :loveboard:

0

Del dette indlæg

dejlig beretning, man glæder sig helt selv nu! Hvor det lyder som du har en bunke rigtig gode veninder som også kender dig rigtig godt :cheerleader3:

Hej Helle

Tak for roserne om beretningen ;) Det er faktisk meget fint at skrive det detaljeret ned... så synker det lidt bedre ind og er lidt nemmere at rumme... det var ret overvældende at være på polterabend synes jeg.

Jeg er også meget stolt og glad for mine veninder.... fedt at de viser sig at kende mig så godt.... det er jo altid spændende... men jeg havde nu inderst inde ikke forventet mig, at de ikke kendte mig godt nok til at lave en supre polterabend... ville ønske de kom igen og tog mig ud på en re-run :hug:

Håber du får en lige så dejlig oplevelse i din ånd

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg har først fået billederne i forbindelse med brylluppet. Hvis I vil se billederne, der hører til beretningen, har jeg lagt dem ind på side 111-112 i min tråd

:cheerleader3:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer