marina29

Smykke dilemma

17 indlæg i dette emne

Jeg har brug for lidt hjælp, vi får nemlig besøg af vores smykkedesigner på tirsdag, og skal finde ud af hvad jeg vil have af smykker og materialer :thumbsupsmileyanim:

Min kjole er råhvid-råcremehvid-økologisk flødefarvet eller light gold hvis du spørger forhandleren, og der er små sten på kjolen, sløret er med en tynd guldkant og swarowsky krystaller.

Jeg har allerede investeret i et diadem i guld og med perler, men min vielsesring er i hvidguld...

Jeg vil helst have smykker i sølv, for jeg er ikke såå vild med guld, og jeg ville gerne kunne bruge dem igem.

Smykket der skal designes skal være med en blå sten (aqua-et eller andet) som Søren har købt for mange år siden, og det skal dermed være mit noget-blåt.

Så kan jeg godt både have guld og sølv på, eller bliver det for meget blandet???

Min kjole:

post-21950-1172932614.jpg

Slør:

post-21950-1172932683.jpg

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Jeg vil sige, at du sagtens kan blande dine smykker. Man kan sige at sløret og diademet hænger sammen, og hvis der så bare er en balance mellem øreringe og halskæde så kan du sagtens det.

Man ser også en meget større tendens til at blande smykkerne i dag. Jeg får selv flere forespørgsler på sølvkæder med guldvedhæng og omvendt.

Jeg er sikker på, at I får sammensat nogle vidunderlige smykker til dig!

I øvrigt så synes jeg, at du ser helt fortryllende ud i din kjole! Den er bare så fantastisk til dig!

:thumbsupsmileyanim: Anne

0

Del dette indlæg

Jeg synes normalt godt at man kan blande gul-guld/rød-guld med hvidguld-det er jo ikke helt så koldt i farven som en normal sølv.

Men taget i betragtning af din kjoles farve, perlediadem med guld og guld på sløret, synes jeg også at resten af dine smykke skal være i guld.

Men det er jo bare min mening - er selv mest til guld - surprice :thumbsupsmileyanim:

Men det er måske begrænser hvor mange smykker du skal have på!?

Du kunne jo tage et pat perleørestikker på, der kan man jo ikke se om hvad metallet er af og så en tynd guldkæde med en dråbeperle f.eks :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Gitte

Jeg er fuldstændig enig med de andre. Jeg synes sagtens du kan blande farverne guld og sølv.

Mine sko har sådan en blanding af sølv og guld over sig - det er lidt svært at se på billedet i min tråd, men de changerer faktisk i farven...

Min kjole lægger med sin Ivory helt klart op til guld smykker, men da jeg også mest er til sølv, bliver det helt klart det.

Vil lige tilføje, at rigtigt mange smykker efterhånden er en blanding af flere metal-arter, hvilket i mange tilfælde kan være rigtigt pæne :)

:thumbsupsmileyanim: Mia

0

Del dette indlæg

Jeg er måske gammeldags, men synes helst ikke, man skal blande de to - hvis man kan undgå det. Ikke desto mindre gør jeg det jo selv vi en vis grad...

Jeg er helt klart en guld-pige. Og vores ringe er i guld. Men da der er sølvfarvede detaljer i kjolen, har jeg valgt at den smule metal der er i mine smykker, skal være sølv, ligesom et evt. diadem også vil være i sølv.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje et andet diadem i sølv. For lige præcis diademet vil man jo lægge mærke til, og der er ikke så langt fra kæde til diadem. Men det er jo bare min mening :thumbsupsmileyanim:

Den helt store fordel ved sølvsmykker er jo også, at de er væsentlig billigere end guld. Og som du skriver er det fedt at have noget, man kan bruge igen bagefter :)

0

Del dette indlæg

Jeg fandt et rigtigt dårligt billede af den sten halskæden skal laves af, men det er det eneste jeg har indtil vores stue bliver beboelig igen. Søren er ved at lave loft, så vi bor i soveværelset i øjeblikket :thumbsupsmileyanim:

Halskæden skal være meget enkel, men jeg er meget åben for forslag hvis der er nogen der ligger inde med billeder af smykker, der villa passe til:

post-21950-1173000920.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom da LIGE til at tænke på, nu ved jeg godt du har købt diadem men Prinsesse Madeleine har et SMUKT diadem med en blå sten - måske kan du lave noget der minde om, sammen med både gul og sølv (måske Lerfors).. viser lige Madeleine

Anna

post-13167-1173025709.jpg

post-13167-1173025771.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige fundet nogle af de billeder frem, som jeg viser til vores smykkedesigner til inspiration, men om det skal være i guld eller sølv er jeg stadig ikke helt sikker på, kan ikke rigtig vænne mig til tanken om guldsmykker, men måske kunne det være både guld og sølv i halskæden???

Nå men her er billederne, de skulle i givet fald alle være med den blå sten, som Søren har :thumbsupsmileyanim:

Denne her er nok farvoritten, og stenen passer godt i farven, men ville den fungere i guld???

post-21950-1173040687.jpg

post-21950-1173040755.jpg

0

Del dette indlæg

Så har jeg endeligt valgt hvilket slags smykke jeg skal have designet :cheerleader3:

Det kommer til at være inspireret af hjertet, men i børstet guld, og så med tre sten op langs siden. Kæden bliver i hvidguld, tror jeg :denmarkflag:

Nu glæder jeg mig bare til at se det færdige smykke, men det bliver ikke før til agust at hun vil vise os en voksmodel af smykket, og så laver hun det endelige smykke, så det er klart til brylluppet d. 25. august :)

post-21950-1173040908.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer