anita80

Danskeren og tyskerens bryllup

1,061 indlæg i dette emne

Hej alle BK'ere!

Ja, så må jeg også hellere komme i gang med at lave en planlægningstråd. Det bliver jo nok min eneste mulighed for at få lov til det.

Så her er jeg!

Jeg er 26 år og er læreruddannet. Jeg arbejder på 3. år på en skole, hvor jeg er meget glad for at være :bearhug:

Min kommende mand har jeg mødt på, ja - på lærerseminariet! Han arbejder også som lærer, og vi arbejder på den samme skole! Han er 27 år, og er tysk statsborger.

Han har gået i dansk børnehave, dansk skole, dansk gynmasie og til sidst dansk lærerseminarie, så derfor var jeg så heldig at støde på ham :carrot:

Vi har nu været sammen i 4 1/2 år, og har købt hus sammen, så nu er tiden kommet til, hvor vi også gerne vil have papir på hinanden.

Jeg har fundet ud af, at alle BK'ere elsker billeder, og gerne mange billeder, så det skal jeg prøve at huske! :balloon:

Mange begynderhilsener :bunny_4:

Anita

INDEX

Indbydelser

Kjoleideer

Min kjole, sko, diadem og neglesmykker

Kirken, ringene og min mors festtøj (som hun byttede)

Min tvillingsøster i sit festtøj og min taske

Mine bryllupsøreringe

Feststedet og tanker om en bryllupskage

Vores topfigurer

Mit halssmykke

Manchetknapperne fra mig

Reservesløret

Billeder af køretøjet, det desværre ikke blev og idé til lommetørklædeholder (Tak Anna!)

Billeder fra 1. tilretning

Undertøjet

Mors nye tøj

Billeder af prøveopsætning

Bordkort

Flere kjolebilleder

Den kreative bagside af mine brudesko

Fotografens billeder

post-23150-1175621264.jpg

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov...Jeg glemte vist at skrive, hvornår vi skal giftes, ups! :balloon:

Men det skal vi den 14. juli!

Det skulle have været den 7. juli, men der var der allerede optaget i den kirke, hvor vi vil giftes. Og for mig er det vigtigst at blive viet i en kirke, hvor jeg har et tilhørsforhold til og ikke særlig vigtigt, hvilken dato det bliver. Jeg har nemlig sunget i kirkekor i den pågældende kirke i 9 år.

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Hov...Jeg glemte vist at skrive, hvornår vi skal giftes, ups! :blushsmiley:

Men det skal vi den 14. juli!

Det skulle have været den 7. juli, men der var der allerede optaget i den kirke, hvor vi vil giftes. Og for mig er det vigtigst at blive viet i en kirke, hvor jeg har et tilhørsforhold til og ikke særlig vigtigt, hvilken dato det bliver. Jeg har nemlig sunget i kirkekor i den pågældende kirke i 9 år.

Kender godt det med kirken. Kunne ikke forestille mig at blive gift andre steder end i MIN kirke.

Og så tror jeg også jeres dato har den fordel, at det IKKE er den 7/7. Der er så mange andre der skal giftes den dag, så der er rift om feststeder, musikere osv. Men den 14. skulle der være lidt bedre "plads". Heldigt for jer. :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kommer så billeder af mine indbydelser. :balloons:

Jeg fik ideen efter at have kigget i en bog om kort, som min mor havde liggende. Jeg har fået hjælp til noget af det af min tvillingsøster. :bearhug:

Hjertet er klippet i pap fra en papkasse og så smurt i lim, hvorefter der er strøget rødt glimmer ud over dem. Hjertet er så sat fast, ved at jeg har "syet" med rødt ståltråd. Det er bare ikke så stift som ståltråd.

Alle kanter er revet, dvs. jeg har ikke brugt nogen saks til at klippe i det hvide karton eller i det grå kardus, hvor selve indbydelsesteksten er skrevet på.

Her kommer så de første billeder:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er så det sidste billede. Det er af bagsiden af kuverten, som vi selv måtte lave en skabelon til og klippe ud, fordi vi ikke havde tænkt på, at kortene var i en størrelse, hvor man ikke kan købe kuverter til, men fine blev de nu alligevel, synes vi. Jeg har vha. det gode, gamle bagepapir fået tegnet monogrammet med en sort kuglepen:

post-23150-1169568927.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som alle andre kvinder, der skal giftes havde jeg gjort mig nogle tanker om, hvilke brudekjole, jeg kunne tænke mig.

Jeg viser jer lige, hvilke, jeg bedst kunne lide.

Jeg havde en idé om, at jeg gerne ville have en, hvor der var noget rødt i. Her kommer lige nogle af mine favoritter:

post-23150-1169665139.jpg

post-23150-1169665167.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikke en masse flotte kjoler! Jeg havde også kig på flere kjoler med større eller mindre røde detaljer, men måtte vælge det fra på grund af den uniform min kæreste skal giftes i. -HAHA-

Er nu stadig vild med den kjole jeg er endt med, men kan stadig sidde og falde i svimer over de kjoler du har fundet frem her. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Og hvis det ikke skulle være en "stor" kjole, så var denne sag også en mulighed. Er helt vild med kjolens snit...

HEY.......... Det er jo min kjole!!! -HAHA-

Den kan jeg godt forstå du er vild med - jeg ELSKER den, og glæder mig til at jeg skal bære den den 26. maj :loveshower::loveshower::loveshower:

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide at være i god tid, så derfor har jeg købt min kjole allerede i november.

Jeg ville selvfølgelig have den, som jeg synetes bedst om, men på den anden side elsker jeg at have købt noget til en formidabel pris. Det kender vi vist alle. Jeg er lidt af en tilbudsmus -HAHA-

Nå, men jeg valgte at bestille tid hos Glamour Brudekjoler i Odense.

Jeg fik en god betjening, og som mange af jer andre prøvede jeg både mulige og umulige kjoler.

Jeg prøvede bl.a. en del af de kjoler med organza udenpå og en rose-dims i siden. Men jeg er nok ikke så meget til den stil. Og jeg vil helst ikke "fylde for meget" fra taljen og nedefter, da jeg kun er 149 cm.

Derudover var/er det ikke så godt til mig med en kjole uden stropper, da mine bryster ikke høre blandt de mindste...(Bruger en 70FF/70G). Det kom til at virke alt for voldsomt, så manden, der betjente mig, og jeg blev hurtigt enige om, at det skulle være med noget stop-sjov.

Her er en af de kjoler, som jeg prøvede. Det var faktisk den første, som jeg prøvede:

post-23150-1169742873.jpg

0

Del dette indlæg

Juhuuuuuu....en "artsfælle" -HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif -HAHA- Jeg skal nemlig også giftes med en tysker, så jeg vil følge din planlægning med stor interesse!!!

Velkommen til :balloon:

Hvor skal I giftes henne? Og hvilke tanker har i gjort jer ifh. til det praktiske med tyske og dasnske gæster i ét stort virvar :biggrin:

Glæder mig til at læse mere....og i øvrigt er de kjoler, du har lagt ind virkelig smukke :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej med dig, Louise L!

Ja, det var da dejligt, at der også er andre, der skal giftes med en tysker.

Ja, vi har valgt at holde brylluppet i Danmark. Uanset, hvor vi holder det, vil der være nogle, der skal køre langt. Men da det betød mest for mig at blive gift i en bestemt kirke, ja, så blev det altså Danmark.

Mellem os sagt, så kunne jeg heller ikke forestille mig at blive gift på tysk -HAHA-

Nu ved jeg ikke, hvor din kommende mand kommer fra i Tyskland, men min kommer fra den nordlige del af Tyskland, faktisk fra en lille by, der hedder Norder Brarup, som ligger ca. 30 km syd for Flensburg.

Vi har selvfølgelig gjort os nogle tanker om, hvordan vi lige klarer den med, at der er gæster fra både Tyskland og Danmark. Det er ikke alle i min familie, der kan forstår tysk, og det er langtfra alle i hans familie, der kan dansk. Men nogle kan selvfølgelig en smule.

Det betyder da, at vi har tænkt over, hvem, der kan sidde ved siden af hvem.

Min kommende mand har talt om, at han evt. kunne holde sin tale på tysk, og at jeg så skulle gøre det på dansk. Det skal siges, at vi taler dansk med hinanden og stort set aldrig tysk. Han har også snakket om, at taler og sange burde være oversat, men jeg ved ikke helt... Jeg har det lidt mærkeligt med, hvis han vælger at holde sin tale på tysk, for vi taler jo ikke tysk med hinanden til dagligt, og derfor synes jeg , at det måske kommer til at virke fremmed for mig. Det har jeg sagt til ham, men jeg kan selvfølgelig godt se, at der skal tages hensyn til begge nationaliteter.

Hvad med jer? Hvad har I tænkt jer?

Jeg synes, det er svært. Der opstår nogle gange noget, som næsten er uundgåeligt, når man kommer fra hvert sit land.

Jeg vil også følge jeres planlæning med stor interesse.

Mange hilsener

Anita

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer