EilaL

Sandra og Peters planlæggning - 10.06.2006

751 indlæg i dette emne

Nu hvor vi kom lidt i gang med planlæggning vil jeg da også lige starte en planlæggningstråd.

Men før jeg fortæller jer hvor langt vi er kommet eller hvor meget vi mangler ville jeg lige fortælle hvordan vi mødtes og hvordan frieri var.

INDEX

Administrativ/generel

Frieriet

feststed - Juulsborg og her og her og Juulsborgs hjemmeside

billeder af feststedet fra påske 2006

Ry Turistbåde

billeder fra Ry fra påske 2006

Transport over søen og tidsplan

Vor Frue Kirke

To - Do Liste (senest update 07.06.2006)

ønskeliste (senset update 11.01.2006)

vores kok

Musik til dinner og festen

Morgengave

Prøvebagning af Betty's kage og anden prøvebagning med sugarpaste

Menuen

Talen til Peter

Gaver til Toastmaster og Forlover

MIN POLTER

Brud og Gom

blomser/buket forslag

mulige knaphulsblomster

smykker jeg kan lide

sko

Kjolen og

anden kjoleprøvning med halskæder

Diadem

Undertøj og strømpebånd

Ideer til Ringe

Hår inspiration

Brudepigekjole nr. 1 og Brudepigekjole nr. 2 og tilretning af kjolen

Gommen's tøj og her på Peter

Manchetknapper

vores ringe

Min hurtig prøveopsætning

Gommens "Boxershorts"

Vores design

Invitation til Reception og Fest og nu også med blærrække af de færdige invitationer

Invitationer til Reception og blærrække

Gæstebog

Foreslag til klistermærker til deko af engangskameraer og det færdige resultat

vores bordkort og blærrække

vores risposer

salmehæfterne

Menukort

Pynt

Bordpynt

Laterner til pynt

Kiste til Risposer

vores risposer

Toastmasterglokke

Ja vi mødte hinanden på kollegiet hvor jeg kom som udvekslingsstudent i 2000. Peter arbejdede på dette tidspunkt i den lokale Brugsen. Jeg havde en kæreste på dette tidspunkt så vi snakkede bare og jeg synes han var godt nok fjollet.

2002 startede jeg så at arbejde i den lokale kollegie bar - lige ved siden af brugsen, hvor han også kom ofte. På da værene tidspunkt var jeg single igen, havde startet at prøve at snakke dansk og var ikke ud efter et forhold. :band:

Peter kom ret ofte og jeg startede at lære ham lidt bedre at kende, men uden interesse. Det var ikke det sammen for ham, fordi han havde interesse.

Ja der gik lidt frem og tilbage. Han ventede ofte indtil jeg lukkede baren (og det kunne blive sent eller tidelig om morgen) og følgte mig ud, så jeg ikke skulle allene igennem det mørke baggård (speciel om sommeren, kl. 6 er det jo så mørkt). Han var sød, men ikke mere, men han fik dog en godnatkys en gang immellem men ikke mere.

Det startede så at han spurgte mig hver gang han så mig om vi ikke skulle være kærester som jeg svarede med nej, han var da bare BrugsPeter som altid spillede bordfodbold.

Nå men en skønne sommeraften inviterede han mig tl film og bagefter snak og stjernekig på hans altan og efter en hel nat snak, kunne jeg godt mærke at han var mere end bare Brugs Peter, selv om jeg bare ikke skulle forelske mig da jeg efter sommer blev færdig med studiet, og måske skulle flytte.

Derefer tilbragt vi næsten hver dag sammen og er meget lykkelig.

I November flyttede jeg så fra Århus og Kollegiet til Middelfart hvor vi skulle leve med en long - distance forhold, men det gik og vi så hinanden i hvert fald en gang om ugen.

Men i September 2004 flyttede vi endelig sammen, og det er bare skønt.

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet foregik således:

Vi havde jo snakket om det en styk tid, men i min øjne mere for sjov end seriøs. (y) Og der skal siges at jeg altid troede jeg kan læse ham og at han ikke kunne gemme det og alligevel ikke er så godt som nogle andre hverken med at være spontan eller planlægge alt for meget.

Den 17. December 204 skulle vi i hvert fald på restaurant, det var aftalt, da vi ikke så meget af hinanden i denne uge. Hvor jeg kom hjem fra arbejde måtte jeg næsten ikke komme ind i lejlighed, men måtte kun stille min tæske og så skulle vi af sted. Spisning ar dejlig, han var bare lidt mere stille end normalt, men det kunne jo være mange ting og så var der mere tid til mig til at snakke :bearhug:

Så havde vi en aftale med nogle venner, og restauranten ligger halvvejs mellem os og dem, men pludselig ville han hjem igen, selv om vi egentlig skulle have gået direkte til vores venner. Jeg gik så lidt småsur med hjem, spurgte mange gange hvorfor og hvad han da tænkte på, men ingen forklaring i nu. :angry1:

Da vi kommer hjem bliver jeg direkt skubbet i stuen og skal sætte mig. Der sidder jeg så og venter og kigger på uret - vi skal jo af sted, vi har jo planer. :tosset:

Men da han gik på knæ :sang: , der stammede jeg kun, hvad og nu, men han mente det er hans tur at snakke. Endelig for første gang den aften. Og så spurgte han og jeg sagde ja og så rystede jeg bare og var for en af de første gange i livet uden ord. Så kom det jeg ikke måtte se, blomster og champagne. Vi kom en del forsinket til vores venner, men havde så en god undskyldning. Vi festede så med dem og fik masser af gratis drinks i byen, da vores venner og vi skulle fortælle alle vi er lige blevet forlovet. Men jeg ville også taet ham uden gratis drinks

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Men så gik der lidt tid før der skete noget, da mange af de steder vi skulle kigge på er vinterlukket, der er spejderhytter nu bare. Men i går var vi af sted og nu skal jeg lige starte fra starten hvordan det gik - selvfølgelig vil der komme en masse billeder som vi jo allesammen herinde elsker (y)

Men helt fra starten. I vores venners bil kørte vi ud til Risskov, hvor vi skulle være Kl. 16 for at se nærmere på Vandrehjem Århus. Vi havde snakket med en i torsdags som vidste ingenting men mente vi skulle bare komme derud. Men da vi ankom, var hende der vidste om det er muligt, priser, ... ikke der da hun er kun der om formiddagen.

:angry1: Som han i telefon ikke kunne havde sagt det :tosset:

Nå men vi fik da lige set på spisesal og rundt om huset. Godt sted, som vi hører nærmere om i dag vi telefon - forhånbentlig af hende der vid noget.

Men lige billerne her:

post-7399-1118045913.jpg

post-7399-1118045923.jpg

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Så gik det videre mod Silkeborg hvor vi skulle se et sted eget af FDF.

- Nu skal jeg måske lige sige at vi er ud efter et sted hvor gæsterne kan overnætte, da de fleste kommer en lang vej, fra bde sydtyskland og sjælland - og vi ville gerne have vores ven som er kok til at lave mad til venskabspris -

Der var vi lidt i 5 - og skulle så sejle over til øen hvor stedet ligger. Idylle pur (y) kan jeg bar sige. Med blik på Skanderborg søerne og himmelbjerget.

Nå rundvisning gik fint - 55 indendørs sovepladser, stor festsal med træbjalker, kæmpe brandeoven, stort køkken, god bad og toilet muligheder og en udsigt som man næsten ikke kan beskrive. :hearts:

Jeg var solgt, men sagde ikke noget, da jeg vidste hvor skeptisk Peter var før vi så stedet da det er jo på ø - og alt fra gæster, mad, musik ,... skal derover :bearhug:

Her lige billeder af juulsborg taget fra båden på søen (kørsel tager ca. 5-10 minutter)

post-7399-1118045981.jpg

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så gik det så tilbage mod Århus - og videre til Malling, hvor vi skulle se på et sted som hedder Christinekjær.

Det er et rigtig smuk gård med smuk festsal, køkken og total idyllisk omgivelser også.

Ulempen er dog at der er max. 11 gæster til overnætning. Men Peter blev ved med at sige at det er jo tæt på Århus, så er Taxa til Hotel jo ikke virklig problem ...

Men lige billeder før i får at se hvad vi vælger:

post-7399-1118046049.jpg

post-7399-1118046058.jpg

0

Del dette indlæg

Nå - så i bilen igen spurgte jeg så Peter om favotitten, og efter han sagde at der vist var ingen tvivl om var jeg lidt usikker - fordi jeg var jo fallet for Juulsborg. Jeg var klar til at :fight:

Og han tog mig med :bearhug: da han også synes det er det vi skal have. Og i skulle have set hvor skeptisk han virkede hele tiden: :crocodile:

Nå heldigvis har Juulsborg lige fået tre åbninger - maj, june og august. Vi er mest til Maj eller Juni, så Peter ringer til hans ungdomspræst i dag, som skal komme fra sjælland om han vil og kan en af de dage. (y)

Og så skal vi høre kirken om der er noget ledig, men det tror jeg da nok.

Ja det var et fantastisk dag i går - selv med regn og blæst. Kunne næsten ikke sove i nat. :hearts: :heppe:

Og selv om det bliver lidt mere arbejde med at få alt over på øen, skal det nok lykkes.

Fandt lidt flere billeder af feststedet og udsigten fra feststedet

post-7399-1122884853.jpg

post-7399-1122884883.jpg

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Og til vores Gæster havde vi tænkt at i stedet for at bruge deres robåd til 30 mennesker at leje en af skibene så de fine tøj, etc. ikke bliver beskidt. Og så kan man lige få en lille tur på søerne før vi skal til bords, og nyde et glas champagne om bords.

Det bliver så :heppe: :)(y)

Nå mere senere når præst og kirke kommer på plads de næste dage - og dato bliver endelig fundet.

:bearhug:-HAHA- til alle jer smukke kvinder herinde. Jeg tror ikke jeg overlever tiden til den store dag uden denne side.

Sandra

0

Del dette indlæg

Ja nu snakkede vi med Peter's ungdomspræst som skal komme fra sjælland i går og han kan godt den 10.06.2006 (ret nemt dato at huske faktisk :bearhug: ).

Så feststed på Juulsborg er booket.

Nu skal vi kigge på kirker og der står der flere på listen:

Vor Frue Kirke i Århus

Vor Frue Kirke Silkeborg

Kapel på Mossø ved Øm Kloster

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Neeeej,hvor ser Juulsborg idylisk og romantisk ud. Kan godt forstå I valgte det sted. Glæder mig meget til at følge jeres planlægning og byder jer ET STORT VELKOMMEN TIL PLANLÆGNINGSTRÅDEN. :bearhug: Har sendt en PM til dig ;)

Knuuuus

Redigeret af Sandra Brix
0

Del dette indlæg

Som skrivet lidt tidligere er der to muligheder for at komme over søen:

1) et stor robåd til 55 personer men han anbefalede 25-30 af gangen :bearhug:

2) færger fra ry turisbåde som er nok lidt mere tøj, indstigning, vejr vendligt.

3) eller en båd fra hjejlen

Har lige vedhæftet et par billeder af hjejlens flåden:

post-7399-1118142579.jpg

post-7399-1118142590.jpg

post-7399-1118142599.jpg

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Neeeej,hvor ser Juulsborg idylisk og romantisk ud. Kan godt forstå I valgte det sted. Glæder mig meget til at følge jeres planlægning og byder jer ET STORT VELKOMMEN TIL PLANLÆGNINGSTRÅDEN.  :bearhug: Har sendt en PM til dig ;)

Knuuuus

Tak for dette velkommen - glæder mig også allerede at komme i gang og selvføgelig ligge en masser af billeder ind.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til  :blush:

hvor ser det godt ud - de skønneste omgivelser - det er ganske sikkert - jeg er også selv fra den egn, og der er bare så smukt  :heppe:  :heppe:

glæder mig til at se og høre mere

:bearhug: Stine

Tak tak tak. Og du skal nok ikke vente for længe indtil du må høre mere. Er snart klar med en liste over hvor langt vi er kommet og så med nogle billeder hvad jeg godt kunne tænke mig.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Sandra

0

Del dette indlæg

Hej Sandra ( EilaL)

Først og fremmest velkommen til planlægningstråden og for det andet WOOOOOAAAAAUUUUUnogle lækre steder i har set jer frem til ... kan godt forstå at i er fladet for det sted i har ...det er da bare for lækkert et sted... og super romantisk ..... :hearts: :bearhug:

Glæder mig meget til at se og læse mig frem til jeres store dag ... :heppe:

0

Del dette indlæg

Nu skal jeg da også have min ejen

HUSKESEDDEL selv om der er stadig god tid. Jeg vil opdatere den løbene (tyvstjålet herindfra)

grøn = på plads

gul = overvejet, startet

rød = ikke startet

Overordnet:

Dato: 10.06.2006

Kirke: Kl. 13.00 katolsk Vor Frue Kirke Århus i Rygade

Festlokation: Juulsborg - påhangsmotor til transport om fredagen er lejet

Budget: er lagt - håber vi ikke har glemt noget - vi regner med at det bliver ca. DKK 70.000 til ca. 55 gæster

Fotograf: er booket

Videofilm: en god ven og min far tager kamera med som 1 anden ven tager - bagefter bliver begge filme klippet sammen til en

Transport: brude par i min fars sort VW Passat TDI stationcar og gæsterne i ejen biler fra feststed til båden der skal bringe os til øen - båd lejet ved Ry Turistbåde til kl. 16:15 om lørdagen og 12:00 om søndagen

Overnatning: 55 indendørs sovepladser Juulsborg

Oprydning og rengøring: selv med hjælp af nogen venner

Blomster:

Brudebuket: håber på callaer, Peter har været hos forskellige blomsterhandler og nu bestillt blomster hos City blomster lige overfor kirken

Brudpigebuket:

Knaphulsblomster:

Administrativt:

Gæsteliste: lavet for både reception og festen - med alle adresser opdateret

Inbydelser fest: er lavet og sendt ud til 54 gæster

Indbydelser reception: sendt eller aflevered

Frimærker til indbydelser:

Vielseshæfter: 90 styk er klar

Ønskeliste: Er sendt til gavekoordinatoren

Gavekoordinator: Sophie som snakker alle nodvendige sprog når en tysk og dansk familie skal blandes

Bordkort: 41 styk er klar

Bordplan: er lavet i U-form

Menuhæfte: 42 styk er færdig

Velkomstsang: dropper vi

Velbekommesang: dropper vi

Gæstebog: er færdig lavet

Gave til toastmaster, + andre, der har hjulpet. Toastmaster+Bestman - lommelærke, Brudepiger - kjoler, andre - invitation til aftensmad

Vielse:

Ægteskabserklæring: er sendt og prøvelsesattest er kommet 23.02.2006

Prøvelsesattest: er sendt til vores præst i København og kopie er afleveret i Vor Frue Kirke

Vielsesringe: er købt og hentet :blush:

Snak med præsten: den 8. April 2006 i København

Vielsesmusik: Organist - Indgangsmusik: Here comes the bride, Udgangsmusik: Felix Mendelssohn "Skærsommernatsdrøm" (bryllups march)

Udvælg salmer/sange:salmer er valgt: I al sin glans nu stråler solen, lover den herre (synges samtidig på dansk og tysk), det er så yndigt

Oppynting i kirke: klarer kirken

Risposer: kiste til risposer er købt, tyl og bånd er købt - en venindes mor har lavet 83 styk :bearhug:

Brudepiger: Bonnie og Sophie (også til videner)

Forlover: Joakim

Reception:

Sted: ved siden af kirken i skolegård eller indendørs hvis det regner - aftalt med præsten - lokalerne har også køkken - kan opbevare drikkevarer og kagen i kæmpe køleskab

Køb servietter: købt ved en tur i metro i creme farvede nuancer

Køb plastik gafler og paptællerkner, papirdug, plastikkopper: købt i metro

Køb plastik champagne glas: købt af mormor i tysklant - 84 styk til 105 DKK

Mad: frugt, Betty's kage hjemmelavet

Drikkelse: Champagne, Soda, speciel øl Kriek, Radler

Middagen:

Toastmaster: Lars, som er vant til at snakke foran mennesker og også kan de nodvendige sprog

Toastmasterglokke: er lavet ud af en gammel cykelstyr - se side 25.

Kok: vores "berømte" ven og kok Chili Jon Rasmussen (som har lavet mad til kendte som Elton John, kunstner ved Rock'n Royal, D.A.D, TV2, ... vil gerne lave mad til os ukendte -HAHA-

Bordpynt: ideer er samlet, "glasvaser" og lys er købt, mangler blomsterne og water crystals

Velkomst drinks: Hvidvin med Cider

Serveringsdamer: er endelig fundet - 3 venner

Velkomssnack: Brødsnacks

Forret: Lakse Tortilla

Tapas buffet: blandet kold buffet

Hovedret: Texas Longhorn – tyr eller ungtyr, Southern roots, Chilichokoladesovs

Dessert: Cuba Creme, m&m Mandelkage

Vine - er bestemt og bestilt

Dinnermusik: DJ ven Michael som lægger stille nummer på

Drikkevarer (Vin, sodavand, øl) hentes i Brugsen på fredag

Kaffen: Kaffe + te + mælk og sukker er købt,cognac og likør til kaffen er købt i tyskland, husk at lave isterninger, isterningehjerteposer er købt

Festen:

Natmad: Tarteletter

Dansemusik: DJ ven Michael spiller til den lyse morgen

Pynt mm. til festen: bordbynt, glaslaterner til træet udenfor

Engangskameraer: er fra telekæden og dekoreret om med nogle klistermærker

Duge: Lejer John

Servietter: Lejer John - får vi på onsdag

Morgenmad/Brunch:

Rundstykker: frossen nogen fra Peter's Brugsen

Drikkevarer: Kaffe, Juice, Mælk

Frugt

Smør

Pålæg

Marmelade

Ost

Bruden:

Kjole: købt i Glamour Århus - prøves igen den 15.4.

Strømper/strømpebukser: selvsiddende off white stromper - hvis vart vejr - barfod

Sko: købt til 249 DKK i udsalg

Strømpebånd: købt

Undertøj: købt

Smykker: en perlekæde låntaf min mor og min nuværende øringe

Slør: skal jeg ikke have på

Hårpynt: diadem er købt, måske bliver det perler på tråd - afhænger smykke

Sjal / Cape: sjal købt i Lilly

Noget nyt, lånt, blåt, gammelt: ny = brudekjole, blå = sløjfe på strømpebånd, lånt: halskæde, gammel: gammel smykke

Frisør: frisørveninde Louise laver prøveopsætning den 10.maj og kommer på dagen, sætter hår på mig, mine brudepiger og 1 veninde

Make up: Louise som er frisør og dygtig med make up

Negle: MeJane i Århus (som har vundet 2 plads ved DM og 3 plads ved VM med hendes acrylnegler) - tid bestillt til torsdag 08.06.06 KL. 8:30

Gommen:

Jakkesæt: er købt

Skjorte: er købt

Veste: er købt

Slips, pastrong e.lign.: er købt

Manchetknapper: har Peter købt

Sko: er købt i sammen farve som beltet

Strømper (evt. 2 par): 2 par brune sokker købt

Undertøj:

Frisør: Hår er blevet klippet af mig

Paraply: skal vi ikke bruge http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Brudepigerne:

Kjoler: Begge kjoler er købt i grønlige nuancer - vi med at betale en del til det

Sko: sølv sko har de begge to selv købt

Til overnatning og dagen efter:

Tøj:

Sko:

Bøjle, pose til kjolen og Peters tøj:

Toiletsager:

Til Juulsborg:

Minde gæster om at tage lagen og soveposer med: i invitation

Toiletpapir

Karklude

Gulvklude

Viskestykker

Rengøringsmidler - alt er købt

Vinglas og det der ellers mangler i service henter vi torsdag hos Lars

Borddue får vi af John onsdag inden bryllup

Efter brylluppet:

Morgengave: Morgenave til Peter er på plads - gavekort til faldskærmspring ligger sikkert hos brudepigen

Rensning af kjole og jakkesæt

Fremkaldelse af billeder

Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet ovs.

Takkekort

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu skrev jeg i min huskeliste at jeg elske callaer (som mange andre her på b.klar jo også :bearhug: ) og så ville jeg lige vise, hvilke buketter jeg godt kunne tænke mig til selve dagen og nogle knaphulsblomster - MEEENNN det ligger jo ikke i mine hænder.

Men i smarte kvinder herinde vide jo hvordan man får alligeved hvad man ønsker sig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

post-7399-1118219265.jpg

post-7399-1118219278.jpg

post-7399-1118219303.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej smukke Sandra :bearhug:

Uhhh, jeg er jo selv heeelt vild med callaer liljer - så hvis du har brug for flere brudebukette billeder, så har jeg en stak ;) -

Men det ser jo us som om du allerede har tænkt på en del ;)

Knuuuus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer