Guest Tikkitiks

Tina og Mikkels bryllup d. 14. maj 2005

164 indlæg i dette emne

Nå, men nu er det vist på tide, at jeg også for lavet min helt egen tråd.

Min kæreste og jeg skal giftes pinselørdag i år og der bliver jo (heldigvis) kortere og kortere tid til. :(

Mikkel friede til mig d. 23. juni sidste år (historien kommer længere nede) jeg vil liiige prøve at bevare en vis kronologisk orden!

Vi mødtes første gang d. 12. oktober 2001 til en fest hos en fælles ven, min studiekammerat og min kærestes barndomsven. (Om eftermiddagen var jeg egentlig SLET IKKE opsat på fest, men jeg priser mig idag lykkelig for at jeg tog med...)

Festen blev dog meget hyggelig :) :drink2: Det første jeg tænkte, da jeg så Mikkel var: "Hoooold da kæft - har Mogens SÅ lækker en ven! :hearts: :hearts: " Vi fik snakket og danset og flirtet en masse den aften.

Den endte med at vi fulgtes ad hjem fra festen, meeeen man er vel en pæn pige, så vi skiltes med et knus og "hej hej, vi ses nok..."

Vor kære ven holdt så fest igen d. 15. februar 2002 og da var vi lidt mere modige... Øhhh... jeg vil ikke gå i detaljer, men vi har været kærester lige siden. :bearhug: Vi har begge sidenhen indrømmet, at vi i den mellemliggende tid havde haft mange tanker om den anden og havde skumle planer om at der skulle ske noget til festen. :hjerte:

Det var begyndelsen på vores forhold, der så har ført til at vi skal giftes d. 14. maj - og som antydet ovenfor har jeg ofte overvejet hvor jeg var i dag, hvis min ugidelighed havde overmandet mig og jeg ikke var taget til den fest...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter knap et års tid som kjærestefolk, besluttede vi os for at flytte sammen og vi fandt hurtigt en lille (og alt for dyr lejlighed) her i Århus. Det var og er skøøønt at bo sammen! :)

Egentlig meldte lysten til en baby sig før vi begyndte at planlægge bryllup, men vi blev så enige om at gøre tingene "rigtigt" - altså først et bryllup. Min arbejdssituation spillede også en mindre rolle i den planlægning.

Men altså - beslutningen var taget... Vi skulle giftes engang, men ellers var der ikke planlagt noget. Jeg sagde (halvt i spøg) til min kæreste at han jo kunne fri, når engang han syntes, vel vidende (men ak hvor var jeg dum :( ) at det ville han da aaaldrig tage sig sammen til.

Skt. Hans aften sidste år havde vi boet sammen i godt et år. Dette var dagen, hvor min kæreste havde besluttet sig for at fri. Jeg kom hjem fra arbejde sidst på eftermiddagen og jeg husker at der var et frygteligt regnvejr, for efter cykelturen var jeg ikke mere end lige kommet indenfor døren før jeg skyndte mig at smide mit våde tøj og så ellers ind på sofaen under et varmt tæppe.

SÅÅÅÅ dukkede min kæreste op og sagde at jeg skulle blive siddende og lukke øjnene, for han havde en overraskelse. Jeg gjorde som han sagde - gættede på at min skat havde købt blomster til mig. :yllove:

Det havde han også! En kæææmpe buket røde roser, og samtidig gik han på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham!

Selvfølgelig var der ikke noget jeg hellere ville - han havde også købt den smukkkeste hvidguldsring med en brilliant indfattet i guld til mig...

Der blev fældet mange tårer - vi var begge SÅ lykkelige - og er det selvfølgelig stadig! Det var det perfekte frieri - bortset fra at jeg måske nok havde forestillet mig at være lidt mere elegant klædt. Undertøj og så indhyllet i et tæppe - tjaaaa :bearhug:

Nå, men det blev startskuddet til bryllupsplanlægningen, som jeg vil fortælle mere om!

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med hensyn til billeder er der et lillebitte problem. Vi er nok de eneste i kongeriget Danmark, der ikke har et digitalkamera, (det står dog på bryllupsønskelisten), men jeg sætter lige gang i scanneren, så I ikke bliver helt snydt...

:bearhug: Tikkitiks

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej  -HAHA-

Dejligt med endnu en tråd - glæder mig til at følge jer...  :heppe:

Og der er sørme ikke længe til, hva...  :bearhug:

:)  Khio.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej uhadada - tiden nærmer sig. For ca. 14 dage blev indbydelserne sendt ud. De er hjemmelavede - dog med hjælp fra et familiemedlem.

Ka´ I lide dem??

post-7793-1112014730.jpg

Det er vist ikke helt optimalt med et indscannet billede, men håber det går!

:( Tikkitiks

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de søde ord - bliv endelig ved :bearhug:

Brylluppet blev fastlagt til d. 14 maj. Vi ville ikke holde det i sommerferien, men også undgå eksamenstiden, da min kæreste studerer og jeg er gymnasielærer.

Brylluppet skal foregå i Farsø kirke (lige som Solmusen har jeg opdaget -HAHA- ) Jeg er døbt og konfirmeret her og min kæreste var heldigvis med på ideen!

post-7793-1112017442.jpg

Efter vielsen skal vi naturligvis fotograferes - om muligt i søanlæget lige ved siden af kirken. Uhhh det bliver skønt! :(

Og så skal festes :) :band:

Festen skal holdes på Hvalpsund Færgekro. Feststedet er valgt udfra de skønne omgivelser lige ved vandet, den lækre mad og så det faktum at vi og vore gæster kan sove der... -HAHA-

post-7793-1112018288.jpg post-7793-1112018324.jpg

0

Del dette indlæg

Og så er der jo brudekjolen! :(

Min mors gamle slør er særdeles velbevaret og uden eneneste flænge, så det er mit store ønske at bære det til mit bryllup.

Jagten på den tilhørende brudekjole blev indledt med en tur til Brudesalonen i Hvorvarp en lørdag formiddag. Jeg havde ikke bestilt tid for jeg ville egentlig bare lure hvad der var i min størrelse og så komme senere.

Men straks blev jeg opfordret til at prøve - det var meget sødt af dem, nu når jeg ikke havde bestilt tid. Men der var ikke gået mange minutter før jeg følte at denne venlighed forvandlede sig til at de bare hurtigst mulig ville prakke mig en kjole på. :angry1: Jeg prøvede en rigtig sød kjole, der sad perfekt, men uden slæb... Min store drøm var en kjole med slæb - det havde de ikke, og som de sagde "sådan et langt slæb bliver du da også træt af i løbet af dagen..." -HAHA-

Nå, men min mor og jeg var nu også lidt i tvivl om kjolen var i samme nuance som sløret, som vi jo ikke havde medbragt eftersom vi kun skulle snuse. "Det er da lige meget... Du kan da købe et andet her hos os..." :baa:

Endvidere havde de et par sko, som de ville sælge til 500 kr., men kun hvis jeg købte dem den dag... :bearhug:

For f***** hvor følte jeg mig overrumplet. De prøvede på ingen måde at opfylde mine krav og forventninger, men istedet at omforme dem så de passede med hvad de kunne tilbyde, hvilket ikke var særligt meget...

Det var IKKE nogen positiv oplevelse... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men så tog jeg til Kennedys i Assentoft!!!

Det var en rigtig dejlig oplevelse og jeg fik den dejligste Sincerity-kjole - med slæb :bearhug:

post-7793-1112039071.jpg

I forhold til billedet skal man liiige forestille sig en model med et ekstra par kilo på sidebenene :( og så kunne jeg ikke rigtig forlige mig med de bordeaux-farvede roser i udskæringen og på måsen.

Men Anita og co. viste stor samarbejdsvilje og tilbød at fjerne dem således, at der kun er de elfenbensfarvede. Jeg synes også udskæringen blev lidt mindre kompakt på denne måde...

Jeg fil altså min drømmekjole - sløret passer til - og jeg er MEGET MEGET lykkelig!!! :hjerte:

Jeg skal have tilrettet kjolen i april - glæder mig allerede. (Først nu forstår jeg rigtig, hvad I andre mener, når I har skrevet hvor meget I glæder jer til at prøve kjolen igen!)

:) Tikkitiks

P.S. Er der andre brude herinde, der har købt samme kjole - jeg har ledt forgæves efter flere billeder - jeg vil nemlig SÅ gerne se slæbet igen...

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

For syv søren da en flot kjole - nu kan jeg godt lide de røde blomster - men den bliver helt sikkert også flot med råhvide blomster. :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil såmænd heller ikke sige, at jeg ikke kunne lide de røde blomster, men de var ikke lige mig. Jeg vil gerne have en brudekjole, der er fuldstændig hvid (eller elfenbensfarvet som i mit tilfælde) - men synes alligevel at I brude som vælger en rød eller en anden farve til jeres kjole er smækkerlækre!

:) Tikkitiks

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hey skulle lige ind og kigge*S*  flot planlægningstråd, dessuden tillykke med kjolen du bliver da smuk *S'

Det er en smuk kirke du har valgt  ;)  :bearhug: har jo valgt den samme*S'

<{POST_SNAPBACK}>

Taak for det :hjerte:

Vi overvejede også Svingelbjerg kirke, da mine bedsteforældre er begravet her, men jeg syntes det var specielt at blive viet i den kirke man også er døbt og konfirmeret i :)

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

:hearts: Sløret til min kjole har jeg som sagt arvet fra min mor. Det er gulvlangt - jeg vil gætte på 2 meter. Det er kantet med en yndig kniplingsblonde. Der skal lige foretages et par småjusteringer - bla. skal jeg ikke bruge hendes "kniplingskrone" anno 1969... :blush:

Desværre har jeg pga. det før omtalte manglende digitalkamera ikke et billede af sløret, men jeg siger jer - det er FLOT! :hearts:

Jeg er ikke til en kæmpefrisure med en masse krøller, men kunne forestille mig en bryllupsfrisure a´la Mette Marit fra Norge eller criina her fra bryllupsklar.

post-7793-1112199686.jpg post-7793-1112199748.jpg

Jeg lægger dog trygt håropsætningen i min frisørs hænder - hun har klippet mig siden jeg var tre...

Dertil skal jeg så have fat på et diadem - jeg har kigget en del på eBay, men hælder for tiden mest til dette fra Somethingblue:

post-7793-1112200212.jpg

Er der andre steder, hvor man kan købe diademer på nettet?

-HAHA- Tikkitiks

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer