Guest Stine26.05.07

Navneskift

14 indlæg i dette emne

Hej Alle

Jeg skal skifte mit efternavn, og jeg bliver da helt forpustet over hvor mange steder jeg skal huske det...

Er der ikke nogle der har er så overskudsagtige at I har sådan en dejlig liste over steder man skal huske det. Det er lig'som jeg bliver ved med at komme i tanke om steder jeg skal huske? Og der er nok mange der kunne bruge sådan en liste? :thumbsupsmileyanim:

Kh

Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thanks: Hold da op..... Det har jeg da slet ikke tænkt på ..... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif

Jeg skifter også navn, men har da slet ikke tænkt på at det skal ændres ..... :cheerleader3:

Ja tak, har nogen sådan en liste, ville jeg da også blive meget glad for lidt hjælp :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså - havd mener I?? Er det en liste over instanser, der skal vide at I har skiftet navn??

Aner ikke om det sker automatisk via CPR til div. instanser, men her er en mini-liste over dem, som jeg har tænkt mig at informere om navneændingen:

• Avisabonnement
  • Bogklub
  • Post Danmark (ligesom ved flytning kan man meddele navneændring, så man er sikker på at få sin post, når nu det gamle navn ikke længere står på døren)
  • Brillemand
  • Ejerforeningen
  • Københavns Energi (?)
  • Min arbejdsplads
  • SKAT (?)
  • Famliie og venner (hvis det da ikke allerede er gået op for dem?!)
  • Fitness World
  • Sygesikringen (sker muligvis automatisk via CPR)
  • Zoo-årskort
  • Videobiksen
  • SAS-Eurobonus
  • FDB-medlemskort
  • Bloddonorerne
  • Universitetet
  • Kørekort (ikke et krav)
  • Pas (ikke et krav)

• Andre??????
...Og ellers vil jeg løbende give meddelese til folk, når jeg får breve med det gamle navn på Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Lidt flere

:boohoo: Tandlæge, og andre læger

:cheerleader3: pas

:thanks: banken

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif skole, børnehave

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif forsikrings selskaber

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif benzin kort

Det var lige den jeg kunne suplere med

Tine

0

Del dette indlæg

Hvis du har børn i dagpleje eller institution skal de også vide det.

Da vi skiftede skulle der afleveres kopi af den nye dåbsattest i banken, ellers kan de ikke skifte navnet. Men jeg ved ikke om det er ens i alle banker...

Og husk at det ikke er nødvendigt at få nyt pas/kørekort.

MEN MEN MEN - hvis du skal køre bil i udlandet kan det give problemer. Hvis du rejser med fly kan det også give problemer, hvis billetten og pas ikke har samme navn. Der er naturligvis lande, hvor det er nemt at forklarer sig, men jeg kender systemet i Vietnam og der er der ingen vej uden om - ALT skal være korrekt!

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skiftede mit mellemnavn for 2 år siden og jeg henvendte mig ikke et eneste sted, det hele foregik automatisk. Jeg var i banken et par dage efter jeg havde fået min nye dåbsattest og der havde de registreret, at jeg havde skiftet navn. Regner med at det er det samme når jeg får nyt efternavn om 11 dage, 14 timer og 7 minutter. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu siger I at man ikke behøver at skifte navn i pas, men hvordan foregår det så når man bestiller rejse, bestiller man så bare I sit gamle navn og det kan fungere fint????

Det er lige nøjagtig det råd jeg har fået, så det har jeg tænkt mig at gøre. Så er navnene ens i både pas og på billetterne :)

Rådet har jeg fået fra min svigerinde, som blev gift sidste år og stod i det samme dilemma og det fungerede for hende.

0

Del dette indlæg

Er lige igang med at lave min egen personlige liste og kom i tanke om;

- Telefonselskabet- H&M Club

- The Body shop kundeklub

Nogen der er kommet i tanke om flere?

Jeg er kunde hos Telmore, og de får automatisk besked igennem folkeregistret (aner så ikke hvor lang tid det tager, men mere end to uger kan jeg afsløre! :)) Samme procedure skulle gælde i banken, på mit uddannelsessted, bogklubben og mange andre steder. Så lige nu afventer jeg mit nye dankort - det må betyde at folkeregistrets ændring er nået igennem systemet, og så ændrer jeg løbende (bl.a. hos H&M klub) når jeg opdager mit gamle navn.

En ny en til listen; Min mail-konto! Havde ikke tænkt over at den stadig sendte mails afsted med "Møller" på, men det kunne jeg heldigvis selv ændre under "indstillinger". Uh, og på alle de andre steder hvor man har en bruger på internettet. Danm, jeg har travlt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer