laerke-felix

Sort/lyserødt bryllup med pæoner

550 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Nu vil jeg så småt forsøge mig med en planlægningstråd.

Har siddet og bøvlet med det i et stykke tid nu, så dette er et lille forsøg på at poste den første post i min planlægning.

Håber at blive meget skrappere til det her inden alt for længe :cheerleader3:

Knus fra Lærke :cheerleader3:

Oversigt:

Så blev det officielt!her

Så er kirken booket! her

Kirken her

Overvejelser omkring feststedet her og her

Fotograf her Fotoidé her

Bryllupsrejse her og her

Menuen her

Bryllupsinvitationer her

The one and only ring(s):

Forlovelsesringen her

Idé til vielsesring her Den endeligeher Ringen på fingeren her

Farvetema, blomster og borddekorationer:

Farvetema her og her Det nye farvetema her

Blomster-detalje-ideer her

Blomsterdekorationer her

Topfigur her

Bruden:

Kjoleinspiration her

Drømmekjolen - som bliver ved drømmen her

Kjoleprøvning med billeder! her

Den endelige kjole her

Inspiration til make-up her Makeup-indkøb her Prøvemakeup her

Smykker her og her

Sko her og herog de endelige her

Hår-inspiration her

Something blue her

Clutch her

Waist-sash her

Lingeri her

Det kreative:

STD-kort her

Monogram her

Bryllupskage her og her og her og her

"Showstopper" her

De hjemmelavede bryllupsinvitationer her

Lidt information om mig og min forlovede:

Jeg hedder Lærke, er 29 år og er uddannet lærer. Min forlovede hedder Morten, er 32 år, og læser til lærer. Så vi er sådan et rigtig "lærerpar" :blush:

Vi bor i en lille by i Vendsyssel, og er begge født og opvokset her. Så derfor har vi faktisk kendt hinanden det meste af vores liv. Men det var først nytårsaften 1997-1998, at vi blev enige om, at vi skulle være kærester. Dermed har vi været et par i 12 år!! Ret vildt. Vi flyttede sammen i en hyggelig "penthouse" lejlighed med loft til kip og fritlagte bjælker i april 2002, og siden er vi flyttet i hus med dejlig have. Her har vi boet siden 2006. Vi har ingen børn, men vil gerne have det på et tidspunkt. Til gengæld har vi to dejlige hankatte: Felix og Lalle. Dem bruger vi meget tid på at nusse om :kiss:

Vi er måske lidt langsomme, for har jo været sammen så længe - uden børn og bryllup, men vi har det godt med at tage tingene i vores eget tempo, selvom vennerne omkring os for længst er gået i gang med ægteskaber og familieforøgelser. Men nu er det ved at være vores tur, og det er vi glade for :cheerleader3:

Da Morten friede til mig:

D. 8. maj 2009 (Store Bededag) blev jeg vækket af Morten, som havde lavet brunch! Jeg var midt i en travl eksamensperiode, fordi jeg skulle afslutte min læreruddannelse i juni, så jeg blev selvfølgelig glad for at blive forkælet. Vi sætter os til bords og begynder at spise af alle lækkerierne. Det skal lige siges, at Morten ikke lige frem er nogen ørn i et køkken, men brunch - DET kan han finde ud af :thumbsupsmileyanim: Jeg sidder foran døren ud til vores terasse, og på et tidspunkt siger Morten: "Hvad er det der for noget derude?" og jeg vender mig selvfølgelig om for at kigge! He he, det er vist det ældste trick i bogen om hvordan man distraherer folk, men jeg hopper jo selvfølgelig i med begge ben! Jeg kan jo ikke se, at der skulle foregå noget ude i vores have, og det siger jeg til Morten. Da jeg vender mig om mod bordet igen, så ligger der en lille fin æske foran mig! Hold da op! Så blev jeg da godt nok lige overrasket! Selvom at vi havde snakket en del forlovelse tidligere, så var jeg slet, slet ikke forberedt på, at det kom ligenu. Dejligt at blive overrasket :cheerleader3: Jeg begynder at åbne den fine æske, og indeni er der den fineste guldring med sten, som bare lige er efter mit hoved! Morten kommer over til mig, falder på knæ (OMG!), og spørger, om jeg vil gifte mig med ham. Det siger jeg selvfølgelig ja til, og han sætter ringen på min finger. Jeg græder lidt, og fniser helt hysterisk!! Måske knap så charmerende, men Morten er også ret ude af den, for han bliver nød til at spørge mig igen, fordi han slet ikke har opfattet, at jeg allerede har sagt ja én gang :cheerleader3:

De næste dage går jeg rundt i en lykkerus - og kan slet ikke vente med at fortælle det til alle jeg kender. Den første jeg ringer til er min søde veninde; Janne, som faktisk allerede ved, at der er sket noget stort. Morten har nemlig et par dage forinden indviet hende i sine planer, og vist hende ringen. Vildt, det har hun sgu skjult godt - har slet ikke mærket noget på hende. Morten vil også have en ring, så den finder han et par dage efter at jeg har fået min. Han har valgt en helt glat sølvring - uden en masse dikkedarer.

Her er et billede af os - ferie på Kreta 2008

post-38032-1271885518.jpg

Og, fordi jeg er så glad for vores katte, så får I også lige et billede af dem. De er ikke biologiske brødre, men tror de er det af sind :lol:

post-38032-1271885648.jpg

Redigeret af laerke-felix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha ha....to sekunder efter min første post vælter spørgsmålene ud af mit hoved:

Har et profilbillede, men hvorfor bliver det ikke vist?

Hvordan indsætter jeg sådan et link der kan linke til min planlægning, når jeg skriver noget til medlemmerne??

Åhhh, syns det er svært det her :thumbsupsmileyanim:

Plejer ellers at være ok god til computer, men må sgu melde pas her.

Please hjælp mig, I søde zillaer!

Kh Lærke

0

Del dette indlæg

hej og velkommen til...

jeg håber i får en god planlægningsperiode...

med hensyn til det med billede kan jeg ikke hjælpe så meget (det tog også mig et stykke tid at finde ud af det)

men jeg glæder mig til at følge dig/jer..

knuzz

0

Del dette indlæg

Ha ha ha....to sekunder efter min første post vælter spørgsmålene ud af mit hoved:

Hvordan indsætter jeg sådan et link der kan linke til min planlægning, når jeg skriver noget til medlemmerne??

Åhhh, syns det er svært det her :cheerleader3:

Kh Lærke

Hej Lærke

Først og fremmest velkommen til dette fantastiske og temmelig vanedannende forum :thumbsupsmileyanim:

Og til lykke med det forestående bryllup.

Dit profilbillede ved jeg ikke rigtig hvordan du får til at fungere, for sådan et har jeg ikke selv....men linket til din planlægning kan du lave inde under Mit kontrolpanel som du finder i øverste højre hjørne. Du skal derefter gå ind under redigér signatur.

Øverst til højre på det første indlæg du har skrevet står der et lille ettal. Det skal du klikke på og tillade vinduer med programkode. Dernæst klikker du på det igen og så kopierer du den tekst der kommer frem i det lille vindue.

Inde under redigér signatur trykker du på den grønne pil der er ved siden af smilyen og tillader igen programkode. Så klikker du igen og indsætter den tekst du lige har kopieret (altså adressen på dit første indlæg og dermed din tråd). Klik på OK. Derefter skriver du den tekst der skal stå i linket. I min står der fx bare her. Resten af teksten har jeg bare skrevet ind i redigeringsvinduet inden linket.

Hmmmm....det blev vidst lidt indviklet.......men håber trods alt det hjælper :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lærke

Velkommen til dette fantastiske forum!!

Læs denne tråd, den er GULD værd!

Jeg blev også lidt forvirret over man ikke kunne se mit profilbillede - af en eller anden mærkelig grund, så hedder det billede der kan ses til venste "Mit avatar". Du uploader det samme sted som profilbilledet. Profilbilledet kan ses, når man klikker på dit navn og får din profil frem.

Hvis du vil have en ticker i bunden af alle dine beskeder, så er det nemmeste, at du klikker på en af vores andres, så bliver du guidet igennem hvordan du skal gøre. Start med at tage en fra bryllupsklar.dk de er mest pædagogiske ;)

Håber du hitter ud af det!

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg

Åhhh, syns det er svært det her :cheerleader3:

Kh Lærke

Hej Lærke

Først og fremmest velkommen til dette fantastiske og temmelig vanedannende forum :cheerleader3:

Dit profilbillede ved jeg ikke rigtig hvordan du får til at fungere, for sådan et har jeg ikke selv....men linket til din planlægning kan du lave inde under Mit kontrolpanel som du finder i øverste højre hjørne. Du skal derefter gå ind under redigér signatur.

Øverst til højre på det første indlæg du har skrevet står der et lille ettal. Det skal du klikke på og tillade vinduer med programkode. Dernæst klikker du på det igen og så kopierer du den tekst der kommer frem i det lille vindue.

Inde under redigér signatur trykker du på den grønne pil der er ved siden af smilyen og tillader igen programkode. Så klikker du igen og indsætter den tekst du lige har kopieret (altså adressen på dit første indlæg og dermed din tråd). Klik på OK. Derefter skriver du den tekst der skal stå i linket. I min står der fx bare her. Resten af teksten har jeg bare skrevet ind i redigeringsvinduet inden linket.

Hmmmm....det blev vidst lidt indviklet.......men håber trods alt det hjælper :cheerleader3:

Tusind tak :thumbsupsmileyanim: Jeg syntes du forklarede godt... Se hvad jeg kan nu :carrot:

0

Del dette indlæg

Hej Lærke

Mange tak for dine billeder i min tråd. De skal helt sikkert med i overvejelserne.

Rigtig stort velkommen til din egen tråd. Eller egentlig er det jo dig, der skal sige velkommen til os. det er jo din tråd... Hmm... :cheerleader3:

Håber du bliver glad for at være herinde. det er voldsomt vanedannende... :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge din planlægning

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Åhhh, syns det er svært det her :blush:

Kh Lærke

Hej Lærke

Først og fremmest velkommen til dette fantastiske og temmelig vanedannende forum :cheerleader3:

Tusind tak :thumbsupsmileyanim: Jeg syntes du forklarede godt... Se hvad jeg kan nu :carrot:

Hov forresten :cheerleader3: Velkommen til Lærke :cheerleader3: ....Jeg var så glad over at jeg nu kan linke til min planlægningstråd, at jeg helt glemte at ønske dig velkommen til forummet :cheerleader3: Jeg håber at du kan få rigtig meget godt ud af det. Det har i hvert tilfælde været en god hjælp for mig i min planlægning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen allesammen. Syns allerede, at jeg er lidt mere inde i hvordan det her fungerer.

Og velkommen til min tråd - jeg håber, at I får en masse ud af at følge mig. Jeg har i hvert fald fået rigtig meget ud af at følge Jer :thumbsupsmileyanim:

Nu tror jeg, at jeg vil prøve at rode lidt videre med det her program, og så skal jeg nok snarest begynde at poste noget mere interessant :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu til forlovelsesringen:

Min ring er af 18 karat guld med 7 brilliant stene. Den er fra Pandoras Lovepod kollektion - og jeg elsker den simpelthen! :cheerleader3:

Det var egentlig meningen, at jeg også skulle bruge den som vielsesring, men den kan desværre ikke indgraveres, pga formen, så vi er blevet enige om, at jeg skal have en anden ring til vielsen, når den tid kommer.

Mortens ring kan indgraveres, så den regner jeg med, at han beholder - får graveret - og sætter om på den højre ringringer, i stedet for på den venstre, hvor den sidder nu.

Her er et billede af skønheden:

post-38032-1271851618.png

Huha, det her forum er godtnok vanedannende, som I jo har advaret mig om. Burde egentlig lave en hel masse andet ligenu, men er bare hooked :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

For s.... i h.......!!

Kan bare ikke finde ud af hvordan jeg linker i min planlægning!!!

Jeg har forsøgt at linke til den besvarelse jeg har lavet om kirken, sådan at når man er på den første side i min planlægning kan man trykke på

"her", som står ved kirken. MEN DET FUNKER BARE IKKE!! Trykker jeg på "her" knappen, siger min computer, at siden ikke kan findes.

Åh, søde piger, hjælp mig :thumbsupsmileyanim:

Bliver så skide arrig, når jeg ikke kan fatte at få det til at virke! :angry1: :angry1: :angry1: :angry1: :angry1:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lærke

Det virker ikke, fordi, der er en fejl i dit link. Det der bliver linket til er:

http://bryllupsklar.dk/forum//bryllupsklar.dk/forum/index.php?s=&showtopic=61499&view=findpost&p=980558

Det jeg har markeret med rødt er "for meget" og skal slettes. Hvis du gør det, så funker linket... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Lærke

Det virker ikke, fordi, der er en fejl i dit link. Det der bliver linket til er:

http://bryllupsklar.dk/forum//bryllupsklar.dk/forum/index.php?s=&showtopic=61499&view=findpost&p=980558

Det jeg har markeret med rødt er "for meget" og skal slettes. Hvis du gør det, så funker linket... :cheerleader3:

Kære Nina.

Jaaaa, nu virker det! :thumbsupsmileyanim: Tusind tak skal du have, du er en sveske :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har døbt min tråd: "Sort/lyserødt bryllup med pæoner", da det bliver det gennemgående tema til vores bryllup. Jeg elsker pæoner, og dyrker dem selv i massevis i haven, og derfor skal de pynte overalt på dagen.

I får lige et par inspirationsbilleder - der skal nok komme mange flere :thumbsupsmileyanim:

post-38032-1271886906.jpg

post-38032-1271886918.jpg

0

Del dette indlæg

Den ultimative kjole :carrot: - hvis jeg skulle være tro mod mit tema! Kunne virkelig godt fristes til sådan en fin sag, men i praksis tror jeg desværre ikke, at det lige bliver så nemt ;)

Men I skal nu alligevel have lov til at nyde synet af den:

post-38032-1272001232.jpg

0

Del dette indlæg

Den ultimative kjole :carrot: - hvis jeg skulle være tro mod mit tema! Kunne virkelig godt fristes til sådan en fin sag, men i praksis tror jeg desværre ikke, at det lige bliver så nemt ;)

Men I skal nu alligevel have lov til at nyde synet af den:

post-38032-1272001232.jpg

den er da også fed og utrolig tematro.... hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre...???

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer