MaikenHolm

Hvad kostede din brudebuket

27 indlæg i dette emne

Jeg har lige haft en diskussion med min kæreste om hvad brudebuketter koster og hvorvidt blomsterhandlere skruer prisen op til det absurde... Man kan sagtens sige, at vi vist ikke er enige på det punkt. Min kæreste har en idealistisk forestilling om, at en brudebuket da vist ikke bør koste mere end 400 kr, mens jeg har sagt at det normale prisleje ligger omkring 1000 kr.

Nu er det jo lige op over vores bryllup og jeg var rundt til 4 blomsterhandlere i går og fik priser mellem 500-1800 kr afhængig af hvilken type blomster og bindemetode der var brugt. Det efterlader så spørgsmålet...

...hvor meget kostede jeres brudebuket??? Smid meget gerne et billede på af buketten, så pris og udseende kan blive sammenholdt...

:thumbsupsmileyanim: Maiken

Jeg er mest til tætte, enkle og lidt grafisk udseende buketter, så særligt callaer & tætbundet roser må I gerne skrive, hvad I har givet for og sætte et billede på...

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg jo i sagens natur ikke noget billede af min brudebuket, da der er 16 dage til jeg skal giftes, men jeg TROR nok min kæreste går efter nogle tætbundne callaer, og det har han fået to priser på. Den ene hed 1200 inklusive brystbuket og den anden hed 700-800 inklusiv brystbuket. Gæt selv hvilken vi vælger ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har talt med min blomsterhandler og hun forklarede mig, hvorfor brudebuketter er så dyre - måske kan du bruge det i din argumentation overfor kæresten.

En brudebuket skal være til at holde om: dvs ikke alt for tung og ikke for tyk om stilkene. Da der i den slags buket, du ønsker dig, er mange tætsiddende blomster, vil der ligeledes være uhyggeligt mange stilke at skulle holde om. Derfor klipper blomster handleren hovederne af alle blomsterne og erstatter stilkene med blomstertråde/elefanttråde. Det giver i sagens natur en hel del arbejdstimer og det er altså ikke blomsterne, du betaler den høje pris for, men blomsterhandlerens timeløn. Desuden betaler du for at være (nogenlunde) sikker på, at der ikke er en eneste blomst som er visnet, når du går ud af kirken (- det bringer som bekendt uheld). Dvs du betaler faktisk for blomsterhandlerens erfaring og viden om, hvilke blomster, man skal bruge og hvordan de skal behandles.

Jeg håber at argumentationen kan hjælpe lidt, men der er også den mulighed at købe en anden slags buket som mere består af grønt og strå (altså ikke alle de tykke blomsterstilke), og så finde sig i, at der er lidt mere at holde om. Eller en såkaldt rokoko-buket, som er rund og ikke har den klassiske dråbe-form. Det vil også kræve færre blomster og dermed give færre stilke.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min buket stod min mand også for, hvad den selv kostede ved jeg ikke for vi fik kun en samlet pris for to borddekorationer, tre brystbuketer og så selvfølgelig brudebuketten, alt i alt kom det til at koste 1180 kr, det vil sige jeg går UD fra min buket har kostet imellem 6 og 900 kr...

her er lige et par billeder af den, den er købt hos Blomsterhjørnet i Holbæk :thumbsupsmileyanim:

post-23907-1187857312.jpg

post-23907-1187857320.jpg

Redigeret af Gika
0

Del dette indlæg

Vi var den anden dag nede og bestille de blomster der skulle bruges og ja min kommende mand var da også lige ved at få et hjertestop..... griner.

alt i alt skal vi af med 1700 kr..... Han blev meget bleg i hovedet.

Nå men jeg har valgt at sige at min brudebuket må der ikke spares på, og jeg havde sådan set kun to krav til blomsterforretningen... nemlig at der ville være lyserøde roser i den og at den ville være dråbeformet, da jeg ikke har noget "pynt" ned af min kjole. Vi stod så og snakkede om pris og jeg satte selv prisen for min buket, den vil koste 1200 kr. ved siden af kommer der så 6 brystblomster, og 2 armbåndsblomster.

Så nu er jeg bare spændt på at se hvordan det færdige resultat bliver.

Knus fra søs

0

Del dette indlæg

Så blev jeg lige lidt klogere.... Tak Septemberbrud! :-)

Hvis nogen vil spare, så findes der masser af guides på internettet om hvordan man laver sin egen buket.

Og blomster er jo smukke i sig selv, så helt galt kan det vel ikke gå (medmindre man er overtroisk og er bange for den skulle falme lidt -men det er jo også set med buketter fra blomsterbutikkerne)

Ligesom det er meget normalt at få bryllupskagen i gave af en veninde eller et familiemedlem, kan man vel også få en kreativ sjæl til at lave bukketten som gave?

På den måde kan man spare en del :thumbsupsmileyanim:

Jeg vælger selv én stor flot lilje og ligeledes vil mine brudepiger bærer en enkelt lilje -Det synes jeg er en rigtig smuk, enkel og bilig løsning, der går godt til det ikke alt for overpyntet look.

0

Del dette indlæg

Min buket, som jeg har prøvet at sætte ind på billede (undskyld det goofede udtryk i ansigtet ;)), kostede 800 kr i Viborg i 2003.

Den havde røde roser, hvide liljer og hvide calla.... Og var utroligt smuk !!!!!

Kh, Anne-Mette

Hej Anne-Mette

Jeg kan rigtig godt li din buket og skal ogsaa giftes i Viborg. Kan du ikke lige fortaelle, hvor den blev koebt i 2003?

Tak for hjaelpen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde denne smukke og enkle buket - som ikke skulle bindes særligt kompliceret. Vi fik en specialpris, fordi vi kender ham, som har forretningen, men den 'almindelige' pris for s¨dan en buket i den forretning (Grens Blomster på Peter Bangs Vej, Frederiksberg) var vist 5-700 kroner. Men der er jo heller ikke så mange detaljer og den slags...

post-22121-1187863737.jpg

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Jeg har fået en samlet pris på mit.

For min brudebuket og 3 brudepige buketer til børn og 4 brystbuketer.

Der skal jeg ca. af med 1200kr. Syntes selv det er ret billigt. Jeg ved at hos ex. vis inter flora der koster de fra 800 kr og op efter.

Min kommer til at se sådan ud, med hjerteranker der hængger ned fra buketen. Og pigernes bliver det samme bare mindre

post-27607-1187866800.jpg

0

Del dette indlæg

Tak for svarene so far... Det er dejligt I har sat billeder og købssted ind!

Jeg har absolut ingen planer om at binde buketten selv, da jeg slet ikke kan overskue det - uanset god vejledning eller ej. Har bare brug for god dokumentation og argumenter overfor en naiv kæreste!

Septemberbrud: Har prøvet at køre nolge af argumenterne af overfor min kæreste, men det er han vist lidt immun overfor?

Gika og D.29: Det var sørme billigt!

Louise(79): Kan rigtig godt lide din buket, det er nemlig også noget enkelt jeg selv går efter. Så den ryger lige fluks ned i min inspirationsmappe!

Katjamo: Har også fået priser på callaer mellem 500-1000 kr, så man er jo godt skør, hvis ikke man vælger den billigste udgave!

Kom endelig med flere eksempler...

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Hej Anne-Mette

Jeg kan rigtig godt li din buket og skal ogsaa giftes i Viborg. Kan du ikke lige fortaelle, hvor den blev koebt i 2003?

Tak for hjaelpen.

Det var i den blomsterbutik, som lå ved Hydro Texaco tanken ved søen mod Gl. Århusvej, men den er som bekendt (hvis du er klar over det) revet ned til fordel for boliger.

Men hende, som lavede den, Maiken, arbejder nu i den blomster forretning, som ligger i Gravene (kan ikke huske navnet), men jeg ved tilfældigvis også, at hun er på barsel i øjeblikket. Nu ved jeg ikke, hvornår du skal giftes, men jeg tror først hun er tilbage engang til næste sommer. Jeg kan godt anbefale hende, sang til hendes eget bryllup sidste år, og både buket og festlokale var bare så smukt dekoreret med blomster.

Hvor og hvornår skal I vies? Vi blev viet i Sortebrødre Kirke en meget varm augustdag i 2003.

Kh, Anne-Mette

Undskyld at vi lige benytter traaden til denne Viborg-snak!!!

Hej Anne-Mette

Vi skal foerst giftes 9. august naeste aar - i domkirken. Saa maaske kunne jeg alligevel proeve at faa fat i Maiken til at lave buketten til den tid. Din buket var i hvert fald rigtig flot - og lige i de farver, som vi har valgt.

Festen skal holdes paa Golf Salonen. Jeg var faktisk lige inde paa din hjemmeside og overvejer nu at give min kaerste Guido (han er schweizer) en sanggave - i stedet for en lang tale. Saa kunne jeg jo noejes med at par ord foerst.

Synes i hvert fald at dine "demo numre" paa hjemmesiden er gode.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi blev viet på rådhuset sidste år, og der havde jeg en buket, der minder meget om denne.

Min bestod af 21 svagt lyserøde roser, med en lille "krans" af grønt uden om.

Peder kom af med 550 for min buket og knaphulsbuket til ham. Jeg bestilte det ved Afrodite i Ringkøbing.

post-17941-1187871599.jpeg

0

Del dette indlæg

Vi gav 740 for brudeebuket, en knaphulsblomst og en hårblomst. Alt var rent lilijer med nogle grønne blada ala kæmpe bøgeblade. (ved ikke hvad det var for nogle blade....) Jeg vil tro at buketten alene var omkring 660 (hårblomsten alene udgjorde i hvert fald 40 kr så mon ikke også brystbukketen kostede det....)

Jeg syntes det var ganske billigt, eller i hvert fald ikke dyrt for min buket. Men det var selvfølgelig også i nordhylland... Den var SÅ smuk og jeg ELSKEDE den. Jeg har endnu kun et billed af den hvor man ikke rigtigt kan se den, men man kan da fornemme den. Det kommer her.

post-25367-1187872212.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

Vi blev viet på rådhuset sidste år, og der havde jeg en buket, der minder meget om denne.

Min bestod af 21 svagt lyserøde roser, med en lille "krans" af grønt uden om.

Peder kom af med 550 for min buket og knaphulsbuket til ham. Jeg bestilte det ved Afrodite i Ringkøbing.

Den er rigtig flot! Og en virkelig god pris... Skal nok have researchet mere på priserne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav 740 for brudeebuket, en knaphulsblomst og en hårblomst. Alt var rent lilijer med nogle grønne blada ala kæmpe bøgeblade. (ved ikke hvad det var for nogle blade....) Jeg vil tro at buketten alene var omkring 660 (hårblomsten alene udgjorde i hvert fald 40 kr så mon ikke også brystbukketen kostede det....)

Jeg syntes det var ganske billigt, eller i hvert fald ikke dyrt for min buket. Men det var selvfølgelig også i nordhylland... Den var SÅ smuk og jeg ELSKEDE den. Jeg har endnu kun et billed af den hvor man ikke rigtigt kan se den, men man kan da fornemme den. Det kommer her.

Det var sørme også en ganske rimelig pris for din smukke buket! Med hensyn til nordjylland, så kan jeg informere dig om, at det vist ikke liiiige gælder Ålborg! ;)

0

Del dette indlæg

Min brudebuket kostede 850 kr. købt hos Ninna's blomsterværksted i Tølløse. Vi købte derudover 2 brudepigebuketter for 200 kr. og 4 knaphulsblomster for 140 kr., samlet pris for det hele = 1190 kr. Det synes jeg er billigt. Og det hele var bare super flot. :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille.

post-22827-1187874745.jpg

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg er ikke gift endnu, for der er jo laaang tid til,men tror godt at jeg kan hjælpe dig lidt måske.

Jeg har høre at det også har noget at sige hvor høj man er også selvfølgelig

hvilke blomster man vælge og i hvilken form brudebuketten skal være.

Ved ikke om det hjalp din lidt,men ellers må du jo se bort fra denne besvarelse.

Hilsen Lisbet

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer